Nos, Forbes magazint hosszas utánajárás után sikerült szereznünk, egy helyen az édesanyám korabeli újságárus néni visszakérdezett, hogy az valami szexlap? Hiába no, még új a piacon. Nekem a Király püspök utca kereszteződésében, a Cool bár melletti újságosnál sikerült szereznem egyet. Kicsengetem a három ojrót, cserébe a néni egy olyan újságot ad, amelynek homokszín a címlapja, és egy világos öltönyt viselő, általam ismeretlen, ősz fószer mosolyog rajta. Biztosan valami pénzember. A lapot még a bódé tövében gyorsan átfutom, van benne jó sok hirdetés, úgy látszik, a márkanév működött az egyébként szkeptikus hirdetők körében, pedig a hirdetési tarifák elég magasak a forbes.sk szerint, aztán pedig ügetek haza a zsákmánnyal.
A lap 108 oldalas, a Pravda egykori főszerkesztője, Juraj Porubský jegyzi. Kívüle még Juraj Kantorík van feltüntetve az impresszumban, szerkesztőként. A szerkesztőséget még hárman alkotják: Marta Ďurianová, Martina Jurinivá és Peter Matijek. A két hölgy a The Slovak Spectatortól érkezett, Matijek pedig a Pravdától. A lapban van cikke Marián Szűcsnek és Juraj Felleginek is, mindketten a Pravdánál dolgoztak. Kantoríkot nem tudom, kicsoda.
Juraj Porubský nem túl izgalmas, A takarékoskodás művészete című vezércikke nyitja, a második hasábon átmegy a magazinoknál szokásos lapajánlóba. Steve Forbesé a következő kommentár az energiaválságról, majd egy Orange hirdetés következik.
A 8. lapon egy használati útmutató áll arról, hogyan olvassuk a magazint.
A komáromi gimiből a Szlovák Nemzeti Bankba került, jelenleg a miniszterelnök és a pénzügyminiszter tanácsadójaként dolgozó Ódor Lajos ajánl három tablettát.
A következő kommentár az amerikai Forbes magazin kiadójáé, Rick Karlgaardé, aki az amerikai optimizmusról értekezik.
Egy órahirdetés után pár rövidhír, köztük a magyar iszapkatasztrófa, majd Bazin város gazdálkodásáról jön egy háromoldalas cikk.
Peter Matijek a készülő tévé- és rádióreformot elemzi.
A Penta Dexia üzlete, a befolyásos nőkről, és a Societe Generalé-t megszívató fazonról közölt cikkek után a gazdaságban hozzám hasonlóan járatlanok megtudhatják, ki az ősz fazon a címlapon: Gabriel Eichler. Annyit még én is tudok, hogy annak idején ő vezette a HZDS által kifosztott VSŽ eladását a US Steelnek. Az interjú a képekkel együtt kilenc oldal.
A Cégek rovatban a Reticről, a Grouponról, az Asseco Groupról, és a General Motorsról olvashatunk.
A novemberi téma a válság utáni élet, 10 oldalon, a főszerk jegyzi. A hónap témáját a Pénz és befektetés rovat követi.Itt van két befektetési kommentár is, William Baldwin és Juraj Rusňák tollából.
Az Extra rovatban gazdag amerikaiakról olvashatunk, valamit Bernard Madoff egyik üzlettársáról. A divatmágnás Ralph Lauren az órákról beszél, majd egy divatösszeállításból megtudhatjuk, hogy a hazai divattervezőknek bizony nem megy olyan jól. A lapot a Business Class nevű rovat zárja, ahol útleírás, kultúra és autóteszt is van - gondoltam elsőre, de aztán láttam, hogy az autóteszt, az PR-cikk. (A lapban 5 oldalnyi PR-cikk is helyet kapott.) A 106. oldalon híres emberek nőkről szóló mondásaival zárul a kiadvány, ez olyan, mint ha a fb Phrases alkalmazása elszabadul volna, nem igazán értem, de biztosan a koncepció része.
Nyilván nem tartozom a célcsoportba, így első ránézésre érdekesnek tűnik. 12 ezer példányban adják ki, hát nem tudom, van-e kis hazánkban 12 ezer fontos gazdasági muki, aki ilyet olvas. Kíváncsi leszek, gyökeret tud-e verni a hazai lappiacon. Az erős anyacég egy ideig biztosan eltartja, mint Toldi a rudat, egy idő után pedig önellátásra kellene berendezkednie. És Szlovákiában a nyomtatott sajtóra nem a legjobb idők járnak.