Friss topikok

  • Janos Mohacsi: legfrissebb.info/18-rengeteg-holttest-kerult-elo-egy-magyar- maffiabirtokrol/ 20 évig tartó banda... (2016.06.21. 12:36) Mikuláš Černák és a magyar maffia
  • Zed4preZ: @abcd1234: az anyagi egzisztencia relatív fogalom, akik Magyarországon ún. mélyszegénységben élnek... (2015.08.20. 16:50) 1718. Következmények és mulasztások
  • lékek és ellensúlyok: @midnight coder: ""A baloldalon jelenleg egyeduralkodó Smer választói jórészt nemzeti érzelműek ... (2015.08.15. 16:23) 1716. Vannak itt balliberálisok?
  • Dr. Smit Pal....: Visszafoglalni az utolso negyzetcentimeterig, es halomra loni az osszes mocskos romant. (2015.06.30. 21:49) 1703. Mit kezdjünk Trianonnal?
  • midnight coder: Egy országban a szabadság kb. arányban van a fegyvertartás szabadságábal. Lásd USA vs Észak-Korea.... (2015.06.02. 06:38) 1698. Egy lefegyverző javaslat
lashee ,2007.09.18. 22:48

Jelek az úton

Ma azon az úton, amelyiken munkába járok, két újabb neontéglalap volt. Nem, ezeket a sorokat nem LSD hatása alatt írom. A rendőrök felfestésére gondolok. Már jó ideje – az utólagos, könnyebb bizonyíthatóság végett – az autók helyét felfestik neonszínű, narancssárga vagy zöld festékkel. Beleírják a rendszámot is. Azok a felfestések tegnap még nem voltak ott. Ez azt jelenti, hogy egy nap alatt négy ember/család lett szerencsétlen. Mert a kocsija mindenkinek drága. Vajon a kaszás is járt arra? Majd megkapom a rendőrségi összefoglalót, és abban benne lesz. De ezek az összefoglalók, s persze a piacvezető kereskedelmi rádió útinformja is elég személytelen. Azt mondják, hogy itt meg itt egy ilyen és egy ilyen autó összeütközött. Ám ezek mögött mindenütt sorsok vannak.

 

A kérdés: miért?

Az egyik dolog, hogy az emberek balfaszul vezetnek. Azt gondolják, hogy az utakon bármit megtehetnek, abszolút nem figyelnek a másikra. Aki nekedmegy a szupermarketben egy bevásárlókocsival, az valószínűleg az úton is megtenné ugyanezt. Figyelmetlenségből, nemtörődömségből, csak úgy.

 

Egy további szempont lehet az ellenőrzés hiánya. Legyünk ezúttal személyesek. Az elmúlt egy évben Pozsonyon kívül – belföldön – nem állított meg rendőr, sőt, nem is láttam rendőrt, pedig elég sokat vezetek, éjszaka is, frekventált és kevésbé frekventált útszakaszokon egyaránt. Persze, nekem se hiányzik, hogy a rendőr baszogasson, de talán ha a frekventált útszakaszok mellett gyakoribb lenne az ellenőrzés, kevesebb baleset lenne.

 

Gyenge az oktatás színvonala az autósiskolákban. Hála a Jóistennek, a rendszer nálunk nem olyan beteg és rothadt, mint Magyarországon, más miatt szar. Sok az egyautós, komolytalan autósiskola. A végső szűrő a rendőr, bízzunk benne, hogy a kretének legalább ott fennakadnak, de ez korántsem biztos.

 

És nem elhanyagolható szempont az autók száma. Az aktuálne.sk egy cikke  szerint csak ebben az évben 53 578 jegyeztek be Szlovákiában. Pontosabban ennyi személyautót és kishaszongépjárművet 3,5 tonnáig. Démoni. Ha ez az autó mind Skoda Fabia lenne, melynek hossza 3992 mm, és egymás mögé állítanánk őket, akkor 213 883 méteres sort kapnánk. Ez azt jelenti, hogy a járműoszlop Pozsonytól Šínkovóig érne  Vagy, ha úgy tetszik, Komáromtól Pozsonyig mindkét sávot leállnák, és a kocsisor még Pozsonyban is jó soká kígyózna. Persze, ez csak egy becslés, a valódi hossza lényegesen nagyobb lenne. Ezzel a gyermekded, bár vérfagyasztó szemléltetéssel arra akartam rávilágítani, hogy kibaszott sűrű a forgalom az utakon. És ez az 53 ezer csak az idei első félév. És akkor még nem beszéltünk a többi, már regisztrált autóról, meg a teherautókról, meg a buszokról, meg a köcsög kamionosokról. Meggyőződésem, hogy az előbb elmondottak, és az általunk e csekély értékű blogbejegyzésben figyelembe nem vett szempontok mellett ez egy nagyon is valós probléma. Az utak extrém telítettsége nagyban felelős az egyre romló balesetei statisztikák és a halálesetek növekvő száma miatt.  Ezek mögött pedig emberi sorsok vannak. Nem akarok taknyatba fulladni, de a fára csavarodottakat is várták valahol.

szólj hozzá

A bejegyzés trackback címe:

https://lashee.blog.hu/api/trackback/id/tr431285171

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása