Friss topikok

  • Janos Mohacsi: legfrissebb.info/18-rengeteg-holttest-kerult-elo-egy-magyar- maffiabirtokrol/ 20 évig tartó banda... (2016.06.21. 12:36) Mikuláš Černák és a magyar maffia
  • Zed4preZ: @abcd1234: az anyagi egzisztencia relatív fogalom, akik Magyarországon ún. mélyszegénységben élnek... (2015.08.20. 16:50) 1718. Következmények és mulasztások
  • lékek és ellensúlyok: @midnight coder: ""A baloldalon jelenleg egyeduralkodó Smer választói jórészt nemzeti érzelműek ... (2015.08.15. 16:23) 1716. Vannak itt balliberálisok?
  • Dr. Smit Pal....: Visszafoglalni az utolso negyzetcentimeterig, es halomra loni az osszes mocskos romant. (2015.06.30. 21:49) 1703. Mit kezdjünk Trianonnal?
  • midnight coder: Egy országban a szabadság kb. arányban van a fegyvertartás szabadságábal. Lásd USA vs Észak-Korea.... (2015.06.02. 06:38) 1698. Egy lefegyverző javaslat
lashee ,2006.06.23. 15:04

Mór, ahogy egy női magazin látta

Mór, ahogy egy női magazin látta. A legdurvább, ahogy az azóta jogerősen elítélt tömeggyilkos emberi arcát igyekszik felvillantani.

Egy lány Mórhoz köti, egy rá, kettő mellette vallott

2004. november 8. Derekához rögzített, összebilincselt kézzel kísérik ki a Fővárosi Bíróság legnagyobb tárgyalójából a géppisztolyos őrök Kaiser Edét, a 8 áldozatot követelő móri mészárlás fővádlottját.

 

A vérengzés
A vádirat szerint 2002. május 9-én déli 12 óra után Kaiser Ede egy ismeretlen társával támadta meg a móri bankfiókot. Elsőnek Sz. Csabát, az ügyféltérben lévő biztonsági őrt lőtték le, ő az egyetlen áldozat, akire mindkét tettes több lövést adott le. Ezután az ismeretlen társ egy Skorpió géppisztollyal módszeresen végigjárta a bank helyiségeit és 47 lövést adott le a bent tartózkodókra. A nyolc áldozat közül öt embert menekülés közben lőttek le. A vádiratból nem derül ki, a tettesek, hogyan jutottak el Mórra, pontosan miért öltek meg nyolc embert, hol vannak a gyilkos fegyverek, és főleg ki mészárolta le az áldozatokat. A tárgyaláson Hajdú László, akit a fegyverek beszerzésével vádolnak, és Kaiser Ede is következetesen tagadta a gyilkosságok elkövetését, ugyanakkor a terhükre rótt, többi kisebb súlyú bűncselekményeket – lopásokat, rablásokat – beismerték.

A 29 éves férfi – aki nem sokkal ezelőtt tudta meg, hogy december végén ítéletet hirdetnek  ügyében - nem törődve a kommandósokkal, fürkészően a terem hátsó sorai felé néz, arcát hirtelen mosoly önti el. Mielőtt még kilépne az ajtón, puszit küld egy modellszépségű, fiatal lány felé.

Ez az igazság!
A tárgyalótermi közönség meg se lepődhet a gesztuson, Anita, aki valóban modellként dolgozik, nem sokkal korábban tett vallomást a bírói tanács előtt, s nem kevesebbet állított, minthogy 2002. május 9-én, a móri vérengzés idején együtt volt Kaiser Edével.
- Tudtam, hogy a rendőrök zaklatni fognak, megfagy majd a levegő körülöttem, az iskolatársaim, a barátaim el fognak fordulni tőlem – mondja a mindössze 19 éves lány, amikor arról kérdezem, mennyire változott meg az élete azóta, hogy 2002. októberében, két és fél hónappal a férfi elfogása után, alibit igazolt Kaiser Edének.
- Én nem alibit igazoltam. Azért mentem csak a rendőrségre, mert egy levelet akartam eljuttatni Edének – folytatja némi megütközéssel a hangjában. Leszögezi, ő csak az igazságot mondta el a nyomozóknak. Ezt támasztja alá az osztálynapló is, amelyet lefoglaltak, mert bizonyítja, hogy ő valóban hiányzott 2002. május 9-én a gimnáziumból. Ezenkívül Kaiser Ede mobilhívásait is ellenőrizték, a telefonos szolgáltatók adatai szerint pedig Kaiser készüléke Csepelen volt a vérengzés idején.
Különlegesen szép, hosszú barna hajú lány Anita. Még 15 éves sem volt, amikor kutyasétáltatás közben Csepelen megismerkedett a nála 10 évvel idősebb Kaiser Edével, akit két évvel később a közvélemény, mint a Magyarországon megtörtént legkegyetlenebb bűnügy első számú gyanúsítottját ismerte meg. A lány harmadik osztályos gimnazista volt még csak, amikor a rendőrségre bevitte azt a bizonyos levelet, mely azóta tartó kálváriájához vezetett.
- Miért várt több mint két hónapot azzal, hogy vallomást tegyen a rendőrségen? - kérdezte Varga Zoltán tanácsvezető bíró a tárgyaláson a lányt. Anita - aki épp percekkel korábban részletezte, hogy két gimnáziumban kellett abbahagynia a tanulmányait. Mert miután a móri ügyben kiállt volt barátja, a fővádlott Kaiser ártatlansága mellett, idegileg képtelen volt elviselni azt a légkört, ami hirtelen körülvette. Állítja, nem felelőtlenséggel, hanem azzal az élethelyzettel magyarázható a késlekedése, amelyben a történtek idején volt.


 
Visszautasító szülők
- Amikor 2002. július 22-én őrizetbe vették Edét, még aznap láttam a tévéfelvételeket az elfogásáról. Először a házat ismertem meg, ahol lakott, aztán Edét csuklyával a fején. Még akkor eszembe jutott, hogy május 9-én együtt voltunk. Miután május 21-én szakítottunk, ez alapján visszaemlékeztem az előző hetekre – mondta a bírónak a lány. -  A naptáromba beírtam, hogy Ede május 10-én utazik külföldre. Emlékeztem, hogy előző nap együtt voltunk és csak kora délután mentünk el otthonról. Ede azt mondta, ha úgyis Ausztriába megy, legalább az utolsó nap legyen a miénk.
A lány szavaiból kiderül, amikor megtudta, hogy elfogták Kaiser Edét, felhívta a fiatalember szüleit és megkérdezte, segíthet-e valamiben? Miután a fiú édesanyja elzárkózott a beszélgetéstől, zavarában már azt sem mondta el, hogy úgy emlékszik, május 9-én vele volt Kaiser. Anita hónapokkal később újra felhívta Kaiser szüleit, elmondta, hogy csomagot vagy levelet szeretne bejuttatni a fogdára. Ismét elutasító választ kapott. Ezután – mint mondja - véletlenül találkozott volt barátja egyik ismerősével, akinek szintén beszélt a tervéről. Így tudta meg, hogy az ORFK Szervezett Bűnözés Elleni Igazgatóságának Aradi utcai épületébe kell vinnie a levelet. Nem csoda, hogy a rendőröknek feltűnt az akkor még csak 17 éves lány.
- Azt írtam, hogy vigyázzon magára és nehogy valami hülyeséget csináljon. Amikor át akartam adni a levelet, az egyik nyomozónő felvitt az irodájába, és elkezdett kérdezgetni. Ekkor mondtam el, hogy tudom, Ede nem lehetett a móri gyilkos, mert velem volt aznap. Ezután idéztek be a kihallgatásra. Miután elmondtam, hogy a szüleim is látták Edét, később őket is kihallgatták. Nagyon nehéz volt nekem és a családomnak is az utóbbi két év. Én nem akartam mást, csak az igazságot elmondani. Ehelyett ettől kezdve, bárhova mentem, minden ajtó bezárult előttem. Az osztálytársaimat, a tanáraimat kihallgatták rólam. Nem tudom, miket kérdeztek tőlük, de ettől kezdve másképp viselkedtek velem. Elmentem egy másik iskolába, de ott is csak két hónapig bírtam. Az egyik tanár a régi gimnáziumból itt is dolgozott, hamar kiderült, hogy az egész tanári kar tudja, ki vagyok.
Anita a bíróság előtt annyit mondott el Kaiser Edével való kapcsolatáról, hogy két és fél év alatt szinte kizárólag szülei lakótelepi lakásában voltak, moziba vagy szórakozni ritkán jártak.


 
Úgy tudta, hogy autószerelő
A lány sosem érdeklődött Edétől arról, hogy mivel foglalkozik, miután a bemutatkozáskor a fiú azt mondta, hogy autószerelő. Az ügyészség a lány vallomása és az azt alátámasztani látszó más bizonyítékok ellenére Kaisert vádolja a kegyetlen bűncselekménnyel. Eközben egy lopási ügy kapcsán őrizetbe vették a lány bátyját, akit máig előzetes letartóztatásban tart a bíróság.
- Másokat egy ilyen ügyben már rég szabadlábra helyeztek volna - mondja Anita, aki nem akar mélyebben a testvérét érintő eljárásról beszélni. – Egy biztos: annak, hogy a bátyám ismeri Edét, semmi köze az én vallomásomhoz.
A Fővárosi Bíróságon a szemtanúk közül ketten a bírói tanács előtt szinte teljes bizonyossággal felismerték Kaiserban azt a férfit, aki a bank ajtajában állva és – műszaki hibára hivatkozva - elküldte az ügyfeleket. Bár egyikükről kiderült: Kaiser előtt két másik emberben azonosította a móri tettest, a tárgyalótermi publikum mégis különös figyelmet szentelt a férfinak, miután ő volt az, aki elsőnek értesítette a rendőröket a szörnyű bűncselekményről.
Gy. Anita szilárdan hisz volt barátja ártatlanságában, az eltelt két év alatt minden lehetséges fórumon vallomást tett Kaiser mellett. Tette ezt annak ellenére, hogy a férfi egy másik lány miatt szakított vele. Utóbbi Anitához hasonlóan szintén azt állította, hogy Kaiserrel volt 2002. május 9-én. Legalábbis néhány nappal a férfi elfogása után így nyilatkozott egy napilapnak, részletesen kifejtve, hogy szerinte merre jártak Kaiserrel - Budapesten - a kérdéses napon.
- Ő május 9-én még nem is ismerte Edét, ezt biztosan tudom – mondja Anita, aki többet nem is akar hozzáfűzni ehhez a kérdéshez. Amikor pedig megkérdezem, ma is vallomást tenne-e volt barátja mellett, gondolkodás nélkül igent mond.
- Többször tanácsolták nekem, amikor kihallgattak, hogy vonjam vissza a vallomásomat. Nem tettem, és ennek csak egyetlen oka volt, mert az igazat mondtam. Tudom, hogy több olyan bűncselekménnyel vádolják Edét, amelyeket el is követett, de a móri mészárláshoz semmi köze, ebben biztos vagyok.

Egy kósza ötlet...
Kaiser Ede, aki a rendőrök előtt nem tett vallomást, a bíróságon maga is megerősítette Anita szavait, elmondta: emlékszik, valóban a lánnyal töltötte a móri mészárlás napját.
Kaiser sorsát azonban Anita szavai mellett nyilvánvalóan több más körülmény és vallomás is befolyásolja. Bűnössége megítélése szempontjából valószínűleg két másik nő kihallgatása sem lesz közömbös. Egyikük az a móri illetőségű lány, B. Szabina, aki miatt összefüggésbe hozták a móri Erste Bank elleni támadással. Kaiser állítólag 2000-ben - amikor a lánynak udvarolt -, figyelt fel a móri Erste Bankra, azóta tervezte a megtámadását. A lány vallomása nem támasztotta ezt alá. Kaiser azonban elismerte, valóban átfutott az agyán, hogy ki lehetne rabolni a bankot. De komolyan nem készült erre. Szerinte az is ezt bizonyítja, hogy egy terepszemle erejéig sem ment be a pénzintézetbe. A rendőrséggel együttműködő harmadrendű vádlott élettársa, M. Mariann szemben B. Szabinával, terhelő vallomást tett Kaiserre. Utóbbi nem kevesebbet állított a bíróságon, minthogy Kaiser meglátogatta őt a móri mészárlás előtt néhány nappal a videotékájában, és elmondta, rosszul áll anyagilag.
- Azt mondta:  hamarosan lesz pénze, de ehhez valakinek meg kell halnia – mondta M. Mariann. Kaiser, nem kevés indulattal a következőket reagálta erre:
- Nem mondtam olyat, hogy valakinek meg kell halnia. Amúgy sem beszélek semmilyen bűncselekményről egy NŐNEK!
Bár a helyszínelők több nyomot tudtak rögzíteni, így ujjnyomot és lábnyomot is, Kaiserhez és a gyilkos fegyverek beszerzésével vádolt másodrendű vádlotthoz, Hajdú Lászlóhoz egyik közvetlen bizonyítékot sem tudták kötni. A Fővárosi Bíróság hamarosan ítéletet akar hirdetni az ügyben. Szakértők szerint a bírói tanácsnak két lehetősége lehet a móri üggyel kapcsolatban: vagy tényleges életfogytiglanira ítéli Kaiser Edét, vagy felmenti a mészárlás vádja alól.


A titokzatos tanú
A rendőrség máig nem fizette ki senkinek azt a 25 millió forintos nyomravezetői díjat, amelyet a móri ügy miatt tűztek ki. A tárgyalás alatt kiderült, hogy a gyanúsítottak zárkatársai közül is többen váratlan vallomásokkal álltak elő. Legutóbb egy férfi azt részletezte a zárt tárgyaláson, hogy Kaiser a harmadrendű vádlott K. Attilával járt a móri Erste Bankban. A bíróság nyilatkoztatta az érintetteket, és valamennyien cáfolták a férfi állításait. Kiderült, korábban a tanú által elmondottakat a rendőrök sem vették komolyan, miután jegyzőkönyvet sem vettek fel, amikor az ORFK-n jelentkezett ugyanezzel a történettel.


 

 

 

szólj hozzá

A bejegyzés trackback címe:

https://lashee.blog.hu/api/trackback/id/tr331284892

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása