Friss topikok

  • Janos Mohacsi: legfrissebb.info/18-rengeteg-holttest-kerult-elo-egy-magyar- maffiabirtokrol/ 20 évig tartó banda... (2016.06.21. 12:36) Mikuláš Černák és a magyar maffia
  • Zed4preZ: @abcd1234: az anyagi egzisztencia relatív fogalom, akik Magyarországon ún. mélyszegénységben élnek... (2015.08.20. 16:50) 1718. Következmények és mulasztások
  • lékek és ellensúlyok: @midnight coder: ""A baloldalon jelenleg egyeduralkodó Smer választói jórészt nemzeti érzelműek ... (2015.08.15. 16:23) 1716. Vannak itt balliberálisok?
  • Dr. Smit Pal....: Visszafoglalni az utolso negyzetcentimeterig, es halomra loni az osszes mocskos romant. (2015.06.30. 21:49) 1703. Mit kezdjünk Trianonnal?
  • midnight coder: Egy országban a szabadság kb. arányban van a fegyvertartás szabadságábal. Lásd USA vs Észak-Korea.... (2015.06.02. 06:38) 1698. Egy lefegyverző javaslat
lashee ,2015.12.20. 08:00

Érjünk tovább!

Lassan nem múlik el hét, hogy valamilyen borzasztó baleset ne történne közútjainkon. Csak ezen a hétvégén két, emberéletet is követelő frontális ütközéses baleset volt, idén pedig december elejéig 12 564 volt a közlekedési balesetek száma.


Az emberek az ezekről szóló tudósításokat olvasva egy pillanatra elborzadnak, szörnyülködnek egyet, de vezetési szokásaikon kevesen hajlandók változtatni. Tomáš Bella újságíró kolléga tréfásan azt jegyezte meg, elkerülhetnénk a közlekedési baleseteket, ha a megengedett sebesség felső határát 30 km/h-ban határoznánk meg. A törvényhozásban egy ilyen javaslat valószínűleg csekély támogatást kapna, és nem csak amiatt, mert a parlamentben található autók lóerőszáma meghaladja a Nagytapolcsányi Nemzeti Ménesét.


A gyorshajtás mellett azonban számos egyéb terület is felelőssé tehető a balesetek emelkedő tendenciát mutató számáért. Ezek egy része a sofőrök által nem befolyásolható. A nagyvárosokban, és a nagyobb városokban ilyen az úthálózat általános leterheltsége. Városaink nem ennyi autóra lettek tervezve. Közlekedési dugók sokféle okból keletkezhetnek, de elsősorban sok autó kell hozzájuk… A másik ilyen az utak állapota, főként az alacsonyabb osztályúaké. Erről bizonyosan minden gépjárművezetőnek van személyes tapasztalata. Ha egy kátyús „kalandpályán” való haladást még valamilyen rendkívüli körülmény bonyolít, könnyen kész a baleset.
A balesetek legsérülékenyebb résztvevői a gyalogosok és a kerékpárosok. Idén decemberig 241 gyalogos és biciklis vesztette életét közlekedési balesetben. Vannak falvak Szlovákiában, ahol ennél kevesebben élnek… Az áldozatok közül sokan sokan láthatatlanul mentek a halálba, rossz látási viszonyok mellett ütötték el őket, úgy, hogy ruházatukon nem viseltek fényvisszaverő elemet. Ép ésszel felfoghatatlan, hogy olyan emberek járnak közöttünk, akik nem hajlandók saját testi épségük megóvására pár centet fordítani, mikor a különböző fényvisszaverő elemeket helyenként már utánunk is dobják. Csak fel kellene venni...


Az infrastrukturális okoknál jóval gyakoribb közlekedésibaleset-okozó az emberi figyelmetlenség és felelőtlenség. A minap egy kamion kis híján letarolt egy buszmegállót egy Pozsonyhoz közeli településen, mert a sofőr elrántotta a kormányt, hogy elkerülje az ütközést egy autóval, amely elsőbbségadás nélkül hajtott ki elé. Miért nem lehet megállni egy stoptáblánál? Ez okozta egyébként az egyik hétvégi halálos balesetet is.


Gyerek, amikor beülsz az autóba, fél lábbal a temetőben vagy, fél lábbal meg a börtönben – figyelmeztetett két évtizeddel ezelőtt autósiskola-oktatóm. Nekem eddig szerencsém volt, egyelőre mindkét helyszínt sikerült elkerülni. De nem mindenkinek. A kedves olvasó hócipője valószínűleg tele van azzal, hogy karácsony előtt mindenki az érzelmeire próbál hatni, de amikor elfordítjuk a slusszkulcsot, hogy még gyorsan vegyünk pár ajándékot, gondoljunk arra, a szembe jövőket is várják valahol.

 

szólj hozzá

Címkék: közlekedés baleset közlekedési baleset közlekedési törvény

A bejegyzés trackback címe:

https://lashee.blog.hu/api/trackback/id/tr8516767004

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása