A gazda golyói – falatoznál-e jó étvággyal az ilyen nevű sajtóból (Gazdovské gule), amelyre magam is a karácsonyi bevásárlás közben lettem figyelmes. A mezőgazdasági termékek népszerűsítésére egy külön szakma alakult ki az idők során, ennek neve agrármarketing. Ahol telik egy John Deere traktorra, ott egy ilyen munkatárs is elfér. És akkor nem kell a gazda golyóival foglalkoznunk.
A limpaki Víno Janonál viszont dolgozik egy ilyen jellegű munkatárs.
Az egyébként nem rossz piros ribizliboruk palackján ugyanis a ríbezľové vínonak (ribizlibor) olyan a grafikája, hogy a love szó a piros feliratból fehéren emelkedik ki, úgy, hogy a szlovák nyelven sem tesz erőszakot, az l betűn levő lágyítójelet is megtartva, a mintába építve. A szív alakú minta pedig tovább erősíti, hogy az egyébként – helytelenül – sokak által lenézett, édes, a hölgyek által is bizonyosan szívesen fogyasztott gyümölcsbort az üzekedések előitalaként akarja pozicionálni. Egyszerű és nagyszerű megoldás.
Igaz, a bormarketing kicsit ősibb mesterség, a bibliai kánai menyegző az első bormarketinges írások egyike.