Friss topikok

  • Janos Mohacsi: legfrissebb.info/18-rengeteg-holttest-kerult-elo-egy-magyar- maffiabirtokrol/ 20 évig tartó banda... (2016.06.21. 12:36) Mikuláš Černák és a magyar maffia
  • Zed4preZ: @abcd1234: az anyagi egzisztencia relatív fogalom, akik Magyarországon ún. mélyszegénységben élnek... (2015.08.20. 16:50) 1718. Következmények és mulasztások
  • lékek és ellensúlyok: @midnight coder: ""A baloldalon jelenleg egyeduralkodó Smer választói jórészt nemzeti érzelműek ... (2015.08.15. 16:23) 1716. Vannak itt balliberálisok?
  • Dr. Smit Pal....: Visszafoglalni az utolso negyzetcentimeterig, es halomra loni az osszes mocskos romant. (2015.06.30. 21:49) 1703. Mit kezdjünk Trianonnal?
  • midnight coder: Egy országban a szabadság kb. arányban van a fegyvertartás szabadságábal. Lásd USA vs Észak-Korea.... (2015.06.02. 06:38) 1698. Egy lefegyverző javaslat
lashee ,2013.08.27. 21:37

1508. Mennyi repülőtér kell Szlovákiának?

Mai hír, hogy Besztercebánya megye saját kezelésébe venné a szliacsi polgári repülőteret, hogy megmentse az esetleges bezárástól. Mindezt Vladimír Maňka besztercebányai megyefőnök mondta. Azt hiszem, Ben Affleck helyett neki kellett volna megkapni Batman szerepét, hiszen amellett, hogy Besztercebányán megyefőnök, képviselő a törvényhozásban, és az Európai Parlamentben is. 

Ján Počiatek közlekedési miniszter a múlt héten azt mondta: "A jövő évi költségvetési tervezetben jóval kevesebb forrás van a regionális repterek támogatására. A regionális repterek magas költséggel, és alacsony kihasználtsággal működnek." A miniszter a bezárandók között a zsolnai és a szliacsi repteret említette, mindkét megyében smeres megyefőnök van. Erre reagált a két ország és három város között ingázó sztárképviselő.

sliacirepter.jpg

A szerzőtől nem állnak távol az összeesküvéselméletek, és nem tartja kizártnak, hogy a lapokba méltatlanul a méregdrága órájával bekerülő közlekedési miniszter a Smer kampánytanácsadóinak javaslatára mondta, bezárják ezt a két regionális repülőteret, hogy aztán a két smeres megyefőnök-parlamenti képviselő (merthogy Juraj Blanár zsolnai megyefőnök is képviselő) "kitárgyalhassa" a repterek megmaradását, pontokat szerezve ezzel a november 9-ei megyei választásokon.

De tételezzük fel, hogy nem így van. Nem kívánunk légiközlekedés-szakértő szerepkörben tetszelegni, mivel a problematikát legfeljebb utasként ismerjük. De a most kettős állampolgársága miatt méltatlanul meghurcolt Fehér István valamikor azt tanította, hogy Szlovákia legkeletibb és legnyugatibb pontja között 428,8 kilométer a távolság. Ehhez képest a közlekedési minisztérium honlapján levő tájékoztatás szerint a pozsonyi és a kassai mellett hat, nemzetközi forgalomra is alkalmas, nyilvános reptér van az országban, Pöstyénben, Szliacson, Zsolnán, Poprádon, Privigyén és Nyitrán (a térképen bekeretezve, láthatóan egyébként Dél-Szlovákiában egy sincs). 

repterek.png

És igaz, hogy Pozsonyból Kassára fél óra alatt el lehet jutni, de váltsuk ezt aprópénzre. A check in miatt egy órával hamarabb meg kell jelenni. Komáromból a reptérre mondjuk 1,5-2 óra alatt jutok el, forgalmi helyzettől függően (hétfőn és pénteken 3). Szóval Kassára Komáromból repülővel pont annyi idő alatt érek el, mint autóval. Egy nagykürtösi embernek meg, aki Kassától és Pozsonytól is messze lakik, szóba se jön, hogy repkedjen az országban. A 428 kilométeres országban nem alternatíva a belföldi légi közlekedés.
Ráadásul az országban 3624 kilométer vasúti sín, és 18 015 km autópálya és egyéb burkolt út van.

Szóval az országot nem érné pótolhatatlan veszteség, ha egy-két reptérre lakat kerülne.

5 hozzászólás

Címkék: reptér repülőtér repülőgép légi közlekedés

A bejegyzés trackback címe:

https://lashee.blog.hu/api/trackback/id/tr385481091

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Aviator 2013.08.28. 14:31:07

Nem akarom a posztolót megbántani, de tényleg nem ért hozzá, a problémá rossz oldalrol közelíti meg. A vidéki repterek jelentősége nem az országon belüli forgalom, hanem hogy pl. Kassáról ne Pozsonyon v. Budapesten (v. Bécsen) keresztül lehessen csak eljutni mondjuk Londonba hanem egy közvetlen járattal. A Szlovákiánál v. Magyarországnál mind méretekben mind gazdaságilag nagyságrendekkel erősebb Németországban v. Franciaországban is a vidéki repterek elsősorban arra szolgálnak hogy közvetlenül lehessen eljutni távolabbi célpontokra. A probléma ot van, hogy gyakorlatilag az összes szlovákiai (és magyarországi) vidéki reptér gazdasági vonzáskörzete kevés közvetlen járatokhoz. Talán van aki még emlékszik egy Sky Europe nevű légitársaságra. Voltak próbálkozások közvetlen London - Kassa és London - Poprág járatokra, egyik sem bírta pár hónapnál tovább. Még a pozsonyi járatok is masszivan veszteségesek voltak bécs közelsége miatt. Sajnos a szomorú valóság az hogy szlovákiának a jelen gazdasági fejlettség mellett egy kis jóindulattal egy nemzetközi repülőterre van szüksége (amire egy kicsit kevesebb jóindulattal párosult realitásérzékkel azt lehet válaszolni, hogy igen, a bécsire...)

Aviator 2013.08.28. 14:33:44

elütésekért elnézést, javitanám de posztot nem lehet szerkeszteni

lavór 2013.08.28. 15:35:44

Mondjuk semmi közünk hozzá hány repülőterük van, sőt ahhoz sem, hányat zárnak be. Foglalkozzunk a saját portánkkal.

Tapmancs 2013.08.28. 15:47:18

@Aviator: +1

Majd ha a gazdasági fejlődésük magával hozza hogy igény lesz a vidéki repterekre, akkor majd úgyis jön egy befektető és üzemelteti. Persze most lehet azt mondani hogy a reptér hoz gazdaságot a környékre. Ez igaz, de ez csak egy kis összetevő, és úgy néz ki hogy az eddigi idő ehhez nem volt elég.
A tapasztalat azt mutatja hogy a kisvárosok reptereinek ott van létjogosultsága ahol a gazdaság "extrém" fejlett, és így eltartja ezeket a reptereket.

Ensiada Arkoveitie (törölt) 2013.08.28. 15:50:47

@Aviator:
Csak mindezt nem csupán országon belül kell nézni, mert például Gy-M-S megyéből érdemesebb Pozsonyból vagy Bécsből indulni távolabbra, mint Budapestről, Kassához viszont közelebb van Budapest, mint Pozsony.
süti beállítások módosítása