Friss topikok

  • Janos Mohacsi: legfrissebb.info/18-rengeteg-holttest-kerult-elo-egy-magyar- maffiabirtokrol/ 20 évig tartó banda... (2016.06.21. 12:36) Mikuláš Černák és a magyar maffia
  • Zed4preZ: @abcd1234: az anyagi egzisztencia relatív fogalom, akik Magyarországon ún. mélyszegénységben élnek... (2015.08.20. 16:50) 1718. Következmények és mulasztások
  • lékek és ellensúlyok: @midnight coder: ""A baloldalon jelenleg egyeduralkodó Smer választói jórészt nemzeti érzelműek ... (2015.08.15. 16:23) 1716. Vannak itt balliberálisok?
  • Dr. Smit Pal....: Visszafoglalni az utolso negyzetcentimeterig, es halomra loni az osszes mocskos romant. (2015.06.30. 21:49) 1703. Mit kezdjünk Trianonnal?
  • midnight coder: Egy országban a szabadság kb. arányban van a fegyvertartás szabadságábal. Lásd USA vs Észak-Korea.... (2015.06.02. 06:38) 1698. Egy lefegyverző javaslat
lashee ,2012.05.29. 15:51

1360. A Linux és az állam – per lett a Windows-tukmálásból

Perre vitte az államilag kikényszerített Windows-használatot egy zólyomi textilkereskedő vállalkozó, mivel az adóhivatal eAdó rendszere csak és kizárólag Internet Explorerrel működik, itt lehet az összesítő kimutatásokat feltölteni, ő meg Linuxot használ, ezért az adóhivatal megbüntette őt.  Az esetről a Hospodárske noviny című gazdasági napilap számolt be május 9-én, címlapon. (Csak akkor kattints, ha pianós vagy, különben frusztrált leszel.)
Bár nem vagyok geek blogger, mint mondjuk az ó nagy Tris Hussey, és a Linuxszal csak egyetemi éveimben, az egyik kollégiumi gépen (Uhu), ill. később kezdetben T. Toshibáját hegesztve (Ubuntu) kerültem kapcsolatba, az információt akkor én is megosztottam FB ismerőseim egy csoportjával, mert alapból felháborítónak tartom.

Az állam előírja a vállalkozónak, hogy a kimutatást csak elektronikus formában adhatja le – ezt Gabriela Dianová, a Pénzügyi Felügyelet szóvivője nyilatkozta a HN-nek, a 2010. január 1-jétől érvényes ÁFA-törvény módosítására hivatkozva –, és azt ugyan nem nem mondja, hogy vegyél jogtiszta Windowst, te szegény, állam által halálra sarcolt iparos, de más oprendszerrel nem kompatibilis a szar programjuk. Ha nem így teszel, 5636 eurós bírságot kaphatsz, mint ez a dolgozó.

Használtál már Linuxot?
Nem, nem, soha.
Kipróbáltam, de nem tetszett.
Elégedett Linux-felhasználó vagyok.
Create your own poll with LearnMyself

Jozef Slivka még a május 9-i cikkben jelezte, perre viszi a dolgot. Ügyvédje, Ján Gajan szerint a Pénzügyi Felügyelet korlátozza a vállalkozói szabadságot. „Ez pontosan ugyanaz, mint ha az állam előírná, hogy minden vállalkozó csak egy gyártó mobiltelefonját használhatja. Annak köszönhetően, hogy a cégben Linuxot használunk, az elmúlt három évben kb. 25 ezer eurót takarítottam meg” – mondta Slivka a HN-nek.

Időközben elkészült a bírósági beadvány is. 37 oldal, csak sok szabadidővel rendelkező, államnyelven is beszélő olvasóimnak.
Finalna Zaloba Web

(forrás
Miroslava Slemenská, a Pénzügyi Felügyelet kommunikációs osztályának vezetője szerint a összesítő kimutatás elektronikus feltöltéséről szóló szerződésben van egy ilyen pont, hogy „az adóalany elfogadja az elektronikus kézbesítés műszaki feltételeit”, azaz azt, hogy a dokumentumot csak IE-rel, 5.5-ös, vagy magasabb verzióval lehet feltölteni. Mindazonáltal kijelentette, a hatóság tiszteletben fogja tartani a bíróság döntését. Még szép.

Ritkán írunk számítógépes témákról, mert arra vannak ennél lényegesen jobb blogok is. Amiért ez mégis idekerült: Mac OS X – a világ legfejlettebb operációs rendszere alól – sem működik az adóoldal, így ha ÁFA-fizető lennék, akkor én is úgy járhatnék, mint ez a fószer. Meg mert a Linux-rendszergazda gyakori szereplője ennek a blognak. 
Ki az állammal a számítógépeinkből!

165 hozzászólás

Címkék: windows linux adózás adó vállalkozás mac os x adóhivatal szabad szoftver adóhatóság pénzügyi felügyelet vállalkozói szabadság

A bejegyzés trackback címe:

https://lashee.blog.hu/api/trackback/id/tr584553145

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cockwarrior 2012.05.30. 09:57:58

Termékkapcsolás... sorry

meszi 2012.05.30. 09:58:34

@Max val Birca: kapj az agyadhoz, az asztali szegmens megy a szőnyeg szélére, a fél világ a linuxos okostelóján csüng 24/7 és ez csak még durvábban éleződni fog, ahogy szivárognak be az erősebb vasak a megfizethető árkategóriába és tűnnek el a gyermekbetegségek úgy fogja leszarni mindenki a számítógépét

Sanko13 2012.05.30. 10:01:29

@Max val Birca: A "Red Flag" mond valamit?? Amíg nem, addig inkább képezd magad egy kicsit!

Benoke2 2012.05.30. 10:02:06

ODT formátum?

Jajj a legszebb hogy maga az MS office nem kompatibilis önmagával. Se felfelé se visszafelé. Egy halom olyan formázás van amit a 2010 office nem tud megnyitni vagy nem úgy nyitja meg mint ahogy a 2003/2007 -ben volt. És fordítva hogy a 2010 által elmentett 2003 xls formátumot nem tudja megnyitni a 2003 és a 2007 sem.

LibreOffice. Sajnos mivel az MS formátuma (értem ez alatt az xls -t és az xlsx, valamint doc, docx -et) nem nyilvános szabvány és csak kizárólag az Office azon verziója képes minden esetben pont azt megnyitni amit elmentettünk, így sajnos nincs 100% -ban kompatibilis Office eszköz. Mi sem bizonyítja ezt a legjobban hogy az MS bevételeinek nagyobbik részét az Office Licencek adják. Pontosan ezért törekednek erre. Tehát ez nem a véletlen, és nem is a többiek töketlenségének műve.

Muad\\\'Dib 2012.05.30. 10:03:23

@meszi:
Hoooogyne. Remek lesz majd táblázatokkal dolgozni, szoftvert fejleszteni, meg egyéb munkákat csinálni okostelefonon. A desktop PC-k/laptopok nagyon sokáig jól meglesznek, legfeljebb a cloud computing irányba megy el a dolog vékonykliensekkel.

Zhang 2012.05.30. 10:04:36

@Sanko13: te, lehetséges, de ez a "közel 90%" mulatságos. Ki végezte a statisztikai vizsgálatot? :D

Catoo 2012.05.30. 10:08:02

Olyan kijelentès,hogy egy OS a világ legjobb rendszere ahogy ebben az írásban áll az Mac-röl az egy mérhetetlen müszaki analfabétizmusra vall.

Benoke2 2012.05.30. 10:08:21

@Zhang: Valóban ferdítés kicsit a 90% inkább 100% az.

Martian (törölt) 2012.05.30. 10:16:17

@Zhang: " igenigenigen, a kormányzat azt a tanácsot is adja, hogy menj el internetesen kávézni."

Gondolom a nemzetbiztonsági tiszteknek azért nem tanácsolják, hogy netkávézóban írják meg és küldjék be a jelentéseiket. :)

A céges adóadataimnak idegen gépen semmi keresnivalója nincs! Hátha van rajta keylogger és egyéb nyalánkságok.

"Egyébként az nem számít, hogy a felhasználók túlnyomólag Windows-osak? Vagy ez megint valami PC-harc a linuxosokért?"

A mostanában piacra kiszórt androidos tabletek és almás gépek (és külön téma lesz az ARM-os Win8!) mennyiségét nézve azért nemcsak PC-s/Windows-os világ létezik. Ma már minden széles körben használt szoftvernek a Windows-os mellett legalább almás változata is van.

nlght84 2012.05.30. 10:20:58

Mac OS X – a világ legfejlettebb operációs rendszere alól – sem működik az adóoldal

Már miért lenne az a retek a világ legfejlettebb oprendszere? Mitől olyan fejlett a többihez képest? Kérjük a felsorolást PRO ÉS KONTRA!

Martian (törölt) 2012.05.30. 10:21:48

@Benoke2: "Érthetetlen számomra miért nem egy Böngészős megoldással rukkolnak elő"

Offline-ban is működne..?

"és akkor nem kéne a kliens oldalon semmivel sem foglalkozni, csak a böngészők közti különbségekkel."

"csak"... ajjaj :)

Sanko13 2012.05.30. 10:21:50

@Zhang: Saját tapasztalat. Akivel nekem kapcsolatom volt (kb. 15-20) az mindegyik MAC alatt dolgozott. Tőlük informálódtam, ők mondták ezt az arányt (nem vállalok érte garanciát! :-))

Muad\\\'Dib 2012.05.30. 10:23:55

@nlght84:
Hihetetlen, hogy mindenki ezen rugózik. Teljesen szubjektív, hogy kinek melyik a legjobb operációs rendszer.

nlght84 2012.05.30. 10:28:27

@Muad\\\'Dib: mert én vagyok a hülye, amiért megkérdem, hogy honnan jutott erre a következtetésre?

Ha a kacsa nem tud úszni, akkor a víz a hülye!!! LOGIKUS!

Ica a fekete cica 2012.05.30. 10:35:05

az szép ebben a winfikatengerben, hogy 2012-ben még ott tartanak a pingvinesek, hogy a "fostalicska XP-hez nem volt driver"

2012-ben járunk, a a w7 is 3 éves rendszer, az XP után lassan érkezik a 3. generáció, de az a fostalicska xp nem települt raid ssd tömbre, ugyhogy a win szar.

egyébkén én pl szives örömest váltanék linuxra, semmi bajom vele, és amint lesz egy lightroom képességű rawkonverter és paintshoppro használati értékű képszerkesztő, részemről mehetne a váltás mert semmi érzelmi kötődésem nincs a win felé, csak egyszerűen ezen tudom megoldani a feladataimat.

Sanko13 2012.05.30. 10:36:10

@nlght84: Bocs, hogy beleugatok, de nem bírom kihagyni a ziccert!
Szóval "for stupid user" valóban a legjobb a MAC, mert a hülye is tudja használni...:-))))
De a viccet félretéve, szerintem teljesen fölösleges az összehasonlítás, mindegyiknek van előnye és hátránya egyaránt.

csongorbela · http://belaba.blog.hu/ 2012.05.30. 10:37:54

Pereskedni is lehet, de mit fog csinálni a pofa, amikor a bíró megmondja neki, hogy egyszerűen megoldható a probléma:
user agent switcher

Ica a fekete cica 2012.05.30. 10:40:30

@Martian: mert ugye tömegek fognak mobiltelefonról meg tabletről adót bevallani:)

Ica a fekete cica 2012.05.30. 10:43:32

@csongorbela: nem feltétlen működö megoldás, az elmü onlány IE nek hazudott operával se enged be mert korszerűtlen böngészőt használok :)

Lángharcos 2012.05.30. 10:48:07

@Zhang: A gyerek hibázott az órán, hiszen más formátumban mentette el, és vitte haza.

Ezután nem nézett utána, hogy miképp lehet megnyitni (igen, ez nagyobb hiba, mint az, hogy nem tudja, az Edit menüben hogy szerepelnek sorban az elemek), nem kérdezte meg egy osztálytársát sem.

Örült, hogy van egy kifogása, amivel takarózhat, és nem kell semmit se csinálnia - na hát hatalmasat tévedett.

énisfélek 2012.05.30. 10:48:52

Hiába jöttök az informatikai vitával,
itt nem arról van szó, hogy szegény hülye technikailag nem volt képes megoldani a bevallást,
hanem arról, hogy egy (többségünkkel ellentétben) öntudatos állampolgár úgy döntött, hogy egy területen nem hagyja magát megerőszakolni a multi+állam által.

Akinek a fenti írásból nem ez jött le egyből, az szégyellje magát, és álljon be szép csendben a többi birka/rabszolga közé kommentelés helyett.

nlght84 2012.05.30. 10:50:27

@Sanko13:
Miért a linuxot nem? Sőt! Egyszerűbb használni, a telepítése is next-next-finish, nem kell vadászni a free programokra a googleben, meg torrentezni a feltört programokat, mert 2 klikkel kiválasztod a tök ingyenes választékból és fél perc múlva fent is van, meg vírusírtókat sem konfigolni. Amiért utálja az egyszeri win-es user, az az hogy más a fájlrendszere (azért más mert a picipuha levédte az ntfs-t)... Egyedül a játék szegmensben egyeduralkodó a windows a directx elterjedtsége miatt, de ez változni fog a köv. 10 évben, nagy lehetőségek vannak az opengl fejlesztésében is, csak az ms tűzzel-vassal-kenőpénzzel védekezik, mert tudja, ha a játékipar is támogatni fogja a linuxot, akkor irány a temető. A linuxnak még a driver ellátottsága gyengébb, de ezen is dolgoznak gőz erővel, MI-k fogják írni a drivereket a jövőben. Szóval 10 év múlva nagyon szarul fog állni az MS, mert nincs semmi innováció arrafelé, még a saját dolgozói is bírálják Balmert. A Mac meg parasztvakítás 2-szeres áron, az analfabéták imádják, mert a sznobizmus divatos (nem baj, ők vannak kisebbségben). Az apple se lesz a világközepe 10 év múlva, mert lecseng a trend és már nem tudnak mit ÚJRAfeltalálni.

Muad\\\'Dib 2012.05.30. 10:52:18

@nlght84:
Ki írta, hogy hülye vagy? Egyébként pedig azért valóban nagyon jó kis Unix based operációs rendszer az OS X. A legjobb nyilván szubjektív kitétel.

énisfélek 2012.05.30. 10:54:24

@csongorbela: "amikor a bíró megmondja neki, hogy egyszerűen megoldható a probléma: user agent switcher "

Ha ActiveX alapú a bevalló szoftver (mert a rokoni alapon felvett állami programozó zseni Microsoft szponzorálású iskolát végzett, tehát nem ismer más megoldást), annak aztán hiába kapcsolgathatod az user-agentet...

PaulBird 2012.05.30. 10:57:52

@M. Péter: Felesleges összeesküvés elméletet társítani a dologhoz, a képlet ennél - jó eséllyel - jóval egyszerűbb. Sok olyan projectet láttam már a nagyvállalati szegmensben is, ahol a szimpla hozzánemértés végett derült ki a végén, hogy teljesen hibás koncepció mentén sikerült egy félig működő produktumot kiizzadni, nem kevés pénzt és emberi erőforrás belepumpálva. Túl sokat is.

"Ha valami kötelező, akkor miért nem mondjuk egy ingyenes linux/firefox kombináció amelyet bárki letölthet, és akár cd-ről is megy? Közben meg a chrome már megelőzte az IE-t, nem is az IE a legnépszerűbb böngésző. "

Hjah, bárki letöltheti, csak Mucika az adóügyön sokkot kap, ha nem a megszokott operációs rendszerével fut össze a reggeli értekezlet után - egyelőre még náluk is a win a legelterjedtebb vállalati/home desktop OS, ennyi. És ahogy korábban is említettem volt, jópár ingyenes megoldása van ennek a problémának is, próbaverziót te is, bárki letölthet.

A felvetett probléma és a megoldás szempontjából szerintem a lényeg: született egy megkérdőjelezhető döntés alapján egy webapp, ami olyan, amilyen. Viszont ezt a 0 ráfordítás mellett, órák alatt megoldható problémát nem megugrani, hanem megvárni a büntetést, majd perre vinni.. Ez szimplán önérzet/hitvita/blfszság/nyerészkedés kérdése.

Macropus Rufus 2012.05.30. 10:59:56

"Régebben (10 éve) Linuxoztam, de azt kell mondjam, azóta a Windows mind biztonsági szempontból, megbízhatóságban, mind stabilitásban 10x lekörözte."

érdekes :) 10 éve nem használsz linuxot, de megállapítod, hogy a Windows jobb már...pláne biztonság terén. :D

Martian (törölt) 2012.05.30. 11:06:38

@Ica a fekete cica: lehet, hogy 1-2 év múlva androidos vagy almás tablektről, notiról elég sokan. Csak adóbevallás miatt minek is kényszerülne bárki Windows-os gépet venni, amikor létezik platformfüggetlen megoldás (hogy hogy van megírva, milyen a supportja, az más kérdés).

énisfélek 2012.05.30. 11:07:48

@M. Péter: "Közben meg a chrome már megelőzte az IE-t, nem is az IE a legnépszerűbb böngésző. "

Az IE részesedése magyar területen 30-40 százalék között van, szlovákon nem tudom (persze ennél sokkal többnek van Explorer-e, csak éppen nem használja).
Tehát aki állami (vagy bármilyen) online szolgáltatást úgy készít el, hogy az kizárólag IE-vel működik, ott valakit a fejlesztői/döntéshozói oldalon nagyon gyorsan ki kell rúgni (persze előbb fizesse ki a fejlesztés költségeit).

Vandál Vendel 2012.05.30. 11:14:36

2013 az már a linux éve ? :-)

Ica a fekete cica 2012.05.30. 11:26:55

@Martian: akkor majd térjünk erre vissza akkor ha a tabletek fő felhasználási területe nem az ágybólfészbuk meg mérgesmadár lesz.

Benoke2 2012.05.30. 11:30:14

@Martian: Offline ban? Mi a halálnak? Betárcsázós 56K modem mellett lehet van értelme. De aki ezzel szórakozik az töltögessen offline papírt. 21 században vagyunk nem kell minden csökevényt magunkkal vinni az idők végezetéig. Egy két netes konstrukciót leszámítva ahol perc alapon számolnak el, ez manapság kihalt. Egy antitalentum felhasználónak aki a XP után W7 előtt ülve nem találja a startmenüben a programokat (Nem a felhasználónak nem kell értenie a Windows és a programok lelkivilágához, az csak a fejlesztők és a döntéshozók egy részének kényszerképzete), majd az offline szórakozás a telepítgetéssel, meg tűzfalazással az frankó. Csak többletmunka mindenkinek. A kiszolgáló és az ügyfél oldalon is.

Ica a fekete cica 2012.05.30. 11:33:35

@énisfélek: egy dolog, hogy mennyi az IE részesedése, attól, hogy sokan nem azzal fészbukoznak, még ott van a netre kötött és munkára alkalmas gépek 90%-án (még a Macek jelentős részén is)

Muad\\\'Dib 2012.05.30. 11:38:56

@Ica a fekete cica:
Már hogy az IE, OS X-ek alatt? Ez valami döbbenetesen új információ az informatika világában...

Martian (törölt) 2012.05.30. 11:42:45

@Ica a fekete cica: tök mindegy, legyen meg a lehetősége... ha van platformfüggetlen megoldás, akkor azt kell megcsinálni.

énisfélek 2012.05.30. 11:47:18

@Ica a fekete cica:
Hiába van ott az IE a gépek 90 százalékán úgy általában, ha
1: egy bizonyos cégnél egyetlen gépen sincs rajta
2: rajta van, de a rendszergazda biztonsági okokból akadályozza, hogy az IE kijusson az internetre.

Martian (törölt) 2012.05.30. 11:48:32

@Benoke2: sokan laknak olyan helyen, ahol jó esetben csak szakadozós GPRS van, nekik szívás az online... és vannak biztonsági szempontok is.
És az egybites juzer is sokszor csak találgathat, hogy a NAV túlterhelt kiszolgálói miatt nem frissül az oldal vagy nála döcög a net.

Sanko13 2012.05.30. 12:00:06

@nlght84: "az az hogy más a fájlrendszere (azért más mert a picipuha levédte az ntfs-t)" - ööö, ezzel azért vitatkoznék... :-)
Sőt a mondat elejével is, ugyanis az egyszerű felhasználók nehezen fogadják el, hogy pl. nem lehet kérdőjel egy fájlnévben... Hidd el, van ilyen! Nekik csak mappák és desktop létezik, az hogy nincsenek meghajtó betűjelek és hülye kikötések az állománynevekre az csak segíti a munkájukat...:-)
És azt ne felejtsd, hogy ezt a "for stupid user" feelinget a MAC jóval előbb tudta mint a linux és a Win együttvéve!
De engem nem kell meggyőznöd én linux/unix párti vagyok, mert ehhez értek és ebből élek! :-)

Benoke2 2012.05.30. 12:02:13

@Martian: Biztonsági szempontokból a Win -t eleve kitiltanám a Böngészős után ha már ennyire fontos a biztonság. Miért? Több okból. A felhasználók össze vissza kattintgatnak mindenre, és az MS jóvoltából minden automatikusan tud történni a jóváhagyásunk nélkül. Kis szerencsétlenséggel gyakorlatilag bármi felmászik a gépünkre. Ehhez még tripla ikszes oldalakat sem kell meglátogatni. Elég ha híreket olvasgat az ember. Vírusirtó is kell a gépre és tűzfal is, mindezt normálisan konfigurálva (Gyári win tűzfal mehet is a kukába), akkor talán. Na most a felhasználók 99% -nak nem kell értenie ennyire a gépekhez. Különben mindenki informatikus lenne. A szakadozós GPRS -el nem tudok mit kezdeni. És igen valószínű, hogy szerencsére kis réteg akiknek egyre inkább működni fog az EDGE és a 3G ha már mobil net vagy kábelen elérhető legalább egy ADSL szolgáltatás. Offline működés a felhasználók egy részétől olyan tudást és hozzáértést vár el, hogy az a számot tevő többségnek nincs és nem is lesz meg. Elég lesz neki az ha eligazodik a söralátétes adóbevallás 100 oldalas útmutatóján...

Muad\\\'Dib 2012.05.30. 12:05:14

@Benoke2:
Sok rendesen beállított windowsos környezetet láthattál, ebből a "komoly" szakmai véleményből kiindulva. Ha pedig valaki képtelen rendesen beállítani egy op.rendszert, akkor édes mindegy melyiket rakja fel.

Ica a fekete cica 2012.05.30. 12:09:43

@Muad\\\'Dib: nem osx alatt hanem apple gépen (mert azért sokan csak felteszik a wint is arra is)

@Martian: tény, hogy legjobb a platformfüggetlen megoldás

@énisfélek: 1. tegyenek fel az adóbevallós gépre egyet (30 napig ingyen és korlátozás nélkül használható)
2. szóljanak a rendszergazdának, hogy adóbevalláskor engedjen ki 1db IE-t (mellesleg pont a rendszergizda szereti az IRE-t mert lehet központlag menedzselni, szóval a legkevésbé életszerű, hogy win alapu céges rendszerben pont az IE-t tilja le a netről)

ne mond, hogy ezek megvalósithatatlan dolgok.

titan 2012.05.30. 12:15:04

Mac OS X egy linux alapú rendszer :) csak úgy említem

Martian (törölt) 2012.05.30. 12:15:06

@Benoke2: "Biztonsági szempontokból a Win -t eleve kitiltanám"

Akkor adóbevalláshoz mindenki szerezzen be mondjuk Chrome OS vékeny klienst? :)

Sajnos kieső helyeken még mindig eléggé gyér a netes ellátottság.

Most azt látom, hogy igazából nincs mindenkit kielégítő optimális megoldás. De ha a jelenlegit rendesen megcsinálnák és supportálnák, már előrébb lennénk.

Ica a fekete cica 2012.05.30. 12:21:08

@titan: nem az, csak hogy tudj róla :)

titan 2012.05.30. 12:25:13

@Ica a fekete cica: igazad van, tévedtem, nem linux, hanem unixalapú, de tényleg hatalmas különbség :)

Muad\\\'Dib 2012.05.30. 12:31:33

@titan:
OMFG!!!
Ember, a hülyeségedet ne itt terjeszd, mert még néhány tudatlan elhiszi és továbbadja.
Az OS X igazság szerint Unix alapú rendszer.
A Linux ezzel szemben legfeljebb Unix-szerű rendszer.
Az, hogy az OS X Linux alapú lenne, valami ordenáré baromság...

2012.05.30. 12:31:38

@Gyulimali:
"fo$ XP-t frankón nem lehet telepíteni sem RAID0 sem RAID1 tömbökre"

Imádom az ilyet. Tizenéves oprendszerrel van valami gáz, és akkor jön az anyázás, hogy mind szar. Tiszta óvoda bakker. :D

Meg a másik tapló, aki tizen évet dolgozott rendszergazdaként és három hetente újrarakja a windowst.. basszus, ennyire idiótát hogy vettek fel ilyen munkára? Egy sima oprendszerkonfigolás atomfizika neked?

Na jó flamelést, gyerekek.. :D

Benoke2 2012.05.30. 12:36:44

@Muad\\\'Dib: Szerintem na nem érted mit írtam (márpedig ez így van), akkor nem kéne feltétlenül hülyeségeket válaszolni.

Márpedig egy felhasználónak nem kell tudnia beállítani a gépén semmit.

Ha ez nem így van akkor vezesd le megfelelő alátámasztással, hogy miért kell minden könyvelőnek egyben információ biztonsági és informatikai szakembernek is lennie. Felejtsd el a nagy cégeket nem ők az egyedüli felhasználók, másrészt ott az informatikusok szívnak a saját belső szabályozással. Mert ha a céges policy azt mondja hogy azt nem lehet a NAV meg úgy kéri akkor 2 tűz között vannak szegények. Alternatív megoldást kell találjanak.

Pláne megspékelve azzal hogy a jelenlegi Offline verzió az esetek nagy részében next next finish telepítéssel nem működőképes hanem hekkelni kell.

Illetve ha a múltammal és a tudásomat leszólod, akkor vázold fel légy szíves a te hatalmas múltadat, annak fényében hogy a felvetett következtetést nem figyelembe véve a kérdést nem megválaszolva, értelmetlen 4 sort sikerült összehozni. Leszólásból van elég az országban mert mindenki hihetetlenül okos ha fújolni kell, de véleményt alátámasztani na azt nagyon kevesen szoktak. Jelenleg te sem tudod/teszed.

Muad\\\'Dib 2012.05.30. 12:39:23

@Benoke2:
Rendben, akkor csak a vicc kedvéért, mit nem tiltanál ki biztonsági szempontból?
Egyébként kizárólag erre a mondatodra reagáltam, nem a többire, de azt hittem ez kiderült a hozzászólásomból..

komplikato 2012.05.30. 12:45:10

@Ööö: "OOo/LO tud .doc formátumba menteni, csak figyelmetlen volt a delikvens."

Csak szart sem ér. Ezért szoktam inkább kompatibilitási okokból PDF-be menteni, mint DOC-ba. A legritkább esetben működik a saját formából DOC és fordítva úgy, hogy hasonlítson is a dokumentum a másik szoftverben.

Max val Birca · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.05.30. 12:48:05

@meszi:

A szerveren lehet Linux, mert eleve Unix volt rajta, azaz ez semmit sem jelent.

Az, meg hogy a kenyérpirónak és a tévének milyen az oprendszere, teljesen lényegtelen, mert az átlagember ezeket egy-két funkcióra használja.

Az okostelefon is hasonló kategória, nagyon kevesen használjék netezésre huzamos ideig. S az én okostelefonom egyébként nem Linux van.

A lényeg: a számítógépeken mi van, ott nézd a Linux-arányt. Minimális. Miért? Mert a Linux nem felhasználóbarát, bonyolult, s nem elégíti ki az átlag felhasználó igényeit. A Windows legyőzhetetlen ebben az igazán releváns piaci szegmensben.

Melee 2012.05.30. 12:49:27

@Diopapa_sok, Ööö: Ha a gyerek mentette ODT-ben és a tanár nem tudta megnyitni, akkor a tanár nem való a katedra mögé.

komplikato 2012.05.30. 13:05:44

@Sanko13: Azért vicces pár vélemény, én nem vagyok sem fejlesztő, sem programozó, sem rendszergazda, de nekem már kb. mindenféle OS-t sikerült fagyni látni vagy nem rendesen működni nem HW probléma esetén is.

/OFF - Én már láttam nem egy grafikai céget, akik összerakattak maguknak kamu MAC gépeket és még arra is ügyeltek, hogy Mac házban is legyenek, mert az ügyfelek "értékelik". Az más kérdés, hogy milyen OS futott rajta, mert ugye OSX ilyen épen legálisan nem futhat elvileg .... Elvileg. /OFF

Szvsz a Windowsoknak van elég sok problémája amit több mint évtizede görgetnek maguk elött. Anno a W98 USB kezelése gáz volt a végleges (build 2000) verzióból ki is szedték (A build 1998-ban még benne volt), majd visszatették a W98SE verzióba és a patchekbe ... most W7 van, eltelt 14 év és még mindig össze tudja magát sz*rni a windows, ha túl sok USB eszközt használnak rajta vagy nem ugyanoda dugja vissza a user, egyszerűen teleírja több tízezer sor szeméttel a Registry-t. Jó esetben tisztító programmal meg lehet oldani, rossz esetben reinstall. És ez egy a meglévő problémák közül. Szóval nem tudom ki találta ki a Registry-t, meg ilyeneket abba tároljon, mint USB eszköz azonosítók vagy a telepített fontkészletek(!), de ha túl sok beleírás történik vagy meghal vagy belassul az OS. Vicces módon az egyetlen normális DTP szoftver a Calamus (Atari-s szoftver volt, ma létezik Win és OSX verzióban), nem telepített fontkészleteket is szépen kezeli egy tetszőleges helyre pakolva őket.
De ezekből nem következik, hogy a Win szar vagy OSX a legjobb. Egyszerűen vicces ahogyan itt egyiket másikat hibátlannak vagy legjobbnak vagy romolhatatlan állítják be.
Ehhez az is hozzájön, hogy Linuxhoz érteni kell, mint ha egy értetlen userr által elbarmolt driver telepítés nem tudna hazavágni egy egyébként egészséges Windowst 1 perc alatt.

komplikato 2012.05.30. 13:11:38

@Max val Birca: Mai Linux disztribuciók eléggé "hülye biztosak" szerintem. Nekem egyszer lehalt a rendszer és nem volt telepítő a közelben, feldobtam egy fiókban talált régebbi Linuxot és teljesen meglepődtem, hogy minden hozzányúlás nélkül azonnal működött, többek között a beépített 100%-os és INGYENES DVD író program. Így sikerült visszatenni a rendszert.
Na most ha egy hozzá nem értőt leültetnél egy Linux elé amin XP vagy W7 felület van és az ikonok is a "szokásosak", szerinted észrevenné?

Legyünk már őszinték a Windowst azért választják sokan, mert vagy játszani szeretnének és a legtöbb dolog nem vagy nehezen fut Linux alatt vagy olyan munka szoftvereket használnak aminek nincs Linux verziója. Persze ehhez hozzá tartozik, hogy rengeteg programnak van Linuxos alternatívája, ami néha még jobb és többet is tud, ráadásul ingyenes csak senki nem tájékozódik ezekről. Ahogy a a Mac gépeket meg az Adobe cucai viszik el nálunk ...

énisfélek 2012.05.30. 13:20:40

@Gyulimali: "a baj csak annyi, hogy a fo$ XP-t frankón nem lehet telepíteni sem RAID0 sem RAID1 tömbökre"

Ezt amit most olvasol, ezt például egy raid tömbre telepített fo$ XP-vel írom. (785GT-E63)

Pamo 2012.05.30. 13:22:09

@Lángharcos: Iskolák nagy részében mai napig Office2003 fut.
Sok helyen eleve a rendszergazda kizárja a programtelepítési lehetőséget,, így a leírt megoldás nem járható. És ne feledd, nem a rendszergazda oktatja a gyerekeket!:)
Szóval ilyen szemszög alapján is jogos az egyes osztályzat ?

Max val Birca · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.05.30. 13:28:42

@komplikato:

Én utoljára 2007-ben, amikor éppen upgrade-eltem, próbáltam a Linuxot. 2 napig próbáltam. Valóban problémamentes volt a telepítés, s a net is nagyon jól ment. De:
- gond volt drájverekkel, pl. az ősrégi olcsó monitort csak 640x480-ban működtette, míg a Windows XP, amit a Linux törlése után tettem fel, azonnal elfogadta nagyobb felbontásban is,
- nem tudtam telepíteni rendesen a magyaron és az angolon kívül más nyelvet, nekem pl. bolgár kellett, de egyszerűen nem volt nem-szabványos bolgár billentyűzet hozzá,
- szeretek pókerezni, a pókerterem szoftvere nem teljesen kompatiblis a Linuxszal, folyton leállt az alkalmazás,
- s a legnagyobb baj: NINCSENEK PROGRAMOK, nagyon kevés a választék, én szeretek válogatni, kipróbálni dolgokat, ez nem ment a Linux alatt.

Szóval azóta, ha a Linux szót hallom, nagyot nevetek. Persze, a Linux-vallás hívei szerint én vagyok a hibás, mert mindenre lett volna megoldás. Jellemzően azonban ezek a megoldások olyanok, hogy szimpla megértésükhöz is legalább háromhónapos előtanulmány szükséges, engem leginkább a Star Trek sorozat álműszaki szövegeire emlékeztetnek, hogy pl. “kompenzáld a gamma transzpondereket a szubtéri antianyag-sugárzás molekuláris fotonszintjén omikron-szigma 86 pont 5-re!”.

Tehát: a Linux unatkozó kamasz programozók játékszere.

Ica a fekete cica 2012.05.30. 13:28:46

@komplikato: Gondolom emiatt szar usb kezelés miatt nem müködnek az egyébként wint futtató gyorslaborok amikbe naponta százával tolják a pendrájvot. Ja, de működnek. Akkor azokon biztos a win miracle edisőn fut.

A calamus meg az atari emlitése jó pont.

Legyünk őszinték, a wint azért választják sokan, mert működik és mert ezt anéékül s tudják használni, hogy a szomszéd vér istvánnak fel kellene rá huzni egy ismerős felületet.

én meg azért használom, mert ezen futnak jó képszerkesztő programoki.

Pamo 2012.05.30. 13:30:00

Általánosságban leszögezhető: minden oprendszernek vannak hibái, és mindegyiknek vannak fanatikus hívei. Szerintem az a legjobb oprendszer amivel a dolgaim meg tudom oldani.
Napi szinten zömében MS rendszereket szervizelek,érdekes módon márkás gépeken szinte alig van probléma velük, akkor is inkább vírus-spam ami gond! W7-ről csak annyit, hogy egy utólagos RAM bővítés sok esetben kifekteti. Az automatikus hibajavítás pedig kész röhej!:)
Odahaza OSX és Kubuntu, mindkettő tökéletesen teszi a dolgát.Két gép XP-vel játékra a gyerekeknek. DE ezek után sem merném leírni, hogy ez ilyen-olyan szar, mert mindegyikben lehet hibát találni...

Pamo 2012.05.30. 13:38:07

@Max val Birca: Ez a leírás a röhejes már ne haragudj!
Kevés dolog van amit nem lehet kiváltani linux alatt a spéci programokon kívül. Nyelv telepítés pár klikk, programok pedig igazán dögével vannak, még a legegyszerűbb linux alatt is! Csak elég megnézned a Szoftverközpont.

KovA 2012.05.30. 13:38:25

Alapvetően egy web-es felületnek illene Oprendszer/platformfüggetlennek lenni.
meg lehet úgy csinálni, tehát úgy kell megcsinálni.

Alighanem többért kellene perelni az államot mint az egy vállalkozó ügyével.
Miután teljesen fölösleges egy WEB-es felületet MS Explorer specifikus dolgokkal megtömni (HTML-CSS-PHP-Javascript esteleg Java-ról lévén szó - egyik sem Microfo$) simán meg lehet vádolni az államot szándékossággal / gazdasági monopolérdekkel való összejátszással.
Oszt' vizsgálják meg és keressék meg ki a ludas a dologban.

Tutti, hogy az adózott fizetése nem fedezi a vagyongyarapodását...

KovA 2012.05.30. 13:45:32

@Max val Birca:
Tökmindegy ez itt nem Linux vs Winfo$ vita.
Hanem monopolérdeket szolgáló kirekesztés.
Aki linuxot használ eldöntötte, hogy neki megfelel.
Maga a webes portáltechnológia platformfüggetlen (HTML,CSS, JavaScript, SQL, PHP vagy Java) semmi közük a Windowshoz.
A szabványoktól való eltérés, pedig vagy szándékos kirekesztés vagy bűnös kontárság.
Mindkettő megérdemi méltó büntetését !

Teszt.Elek 2012.05.30. 13:48:57

A posthoz: az valóban gáz, ha egy kötelezően használandó rendszert csak egy OS-re csinálnak meg. Az lenne az alap, hogy olyan módon van megcsinálva, ami megy win, linux és mac rendszereken is. Mivel itt nyílván webalkalmazásról van szó, ez nem is feltétlenül lenne olyan nagyon bonyolult, csak hát a drága állami szerv nem gondolt rá, a fejlesztő meg vélhetően nem rendelkezik az adott területekre fejlesztési kompetenciával, szóval nem erőltette.

@dtk74: Ezen csak nevetni tudok.

Ellenpélda: windows OS, asztali gép, rendszeresen, napi szinten 10-14 órát használva, 24/7 uptime mellett.

Újraindítani negyedévente kb egyszer kell amikor valami miatt áramtalanítom az irodát. Nem várt rendszerleállások száma 4 év alatt, nem tekintve az ELMÜ szerencsétlenkedéseit (közte volt egy hardware upgrade is): ~3. hibás memória modul miatt és hibás tápegység hűtés miatt + egyszer kísérleteztem béta driverekkel ami nem sült el túl jól. Persze ez nem is igazán a nem várt kategória, de legyünk szigorúak. Újratelepítések száma: 1, hardware frissítéskor alapból újra szoktam telepíteni a windows-t. Ez kb 3 évente egy reinstall-t jelent. Ennyi használat után ez már csak a felesleges szoftverszemét kipucolása végett is kell.

Röviden: Egy jól karbantartott, nem sufni BT által utángyártott és forgalmazott alkatrészekből összerakott, legális, folyamatosan (nem béta verziókra) frissített szoftvert használó windows-os PC nem fagy és nem kell újratelepítgetni.

Az én tapasztalatom az, hogy a számítástechnikai hibák 80%-át az eszköz használójának cselekedetei okozzák még akkor is, ha ezt nem minden esetben ismeri fel, vagy ismer be a szerelő, vagy adott esetben saját maga előtt.

Egyszerűbb köpni egyet, hogy a rohadt windows már megint fagy.

komplikato 2012.05.30. 13:49:46

@Max val Birca: Amit leírsz az alternatív programok beszerzéséről az részben jogos. Azért részben, mert ha jól tudom több disztribúcióba be van építve egy afféle "market" szerű szoftver körítés, ahol felajánl ingyenes programokat X vagy Y célra telepítésre.
Illetve vannak részfeladatra kihegyezett kiadások, van pl. házimozihoz készült linux, ahol minden a TV-tuner és videólejátszás témára és távirányító kezelésre van kihegyezve. Létezik olyan ami stúdió dolgokra van kihegyezve, ahol videó szerkesztő, vágó, effektező, hangszerkesztő és zeneszerkesztő programok garmadája van előre telepítve, stb.
De aláírom, hogy ez az átlag usernek így még nem feltétlen segítség.

komplikato 2012.05.30. 13:51:50

@Ica a fekete cica: Szerintem van vagy 20 ember az országban aki tudja mi az a Calamus, ismerjük egymást? :D

Ha véletlenül tudsz valamit, akkor áruld el nekem, hogy sikerült 1987 óta bárkinek olyan könnyen használható és jó vektorizálót csinálnia mint az Avantvektor, csak mert a PC/Mac szokásos ismert grafikus szoftverei 25 évvel később a milliárd funkció ellenére még a cipőfűzőjét sem köthetné meg ...

Max val Birca · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.05.30. 13:54:31

@Pamo:

Mondtam: biztos mindenre van megoldás, de bonyolult. Miért keressek megoldásokat azonban olyan problémákra, melyen a Windows alatt fel se merülnek? Ez olyan mint a régi szovjet viccben "a fejlett szovjet szocializmus sikeresen küzd a problémákkal, melyek nélküle nem is lennének".

Az XP is nagyon jó volt, bár néha (hetente 2-szer) lefagyott. Amióta áttértem a 7-re, semmi gond, a Microsoft sikeresen megoldotta az XP összes problémáját. S nincs egyik probléma sem, melyet vázoltam.

komplikato 2012.05.30. 13:55:53

@Ica a fekete cica: Pendrive témához nem szolnék hozzá most. Előző melóhelyen a tesztállomásokon átment naponta 1200 darab telefon, ezt szorozd meg 4-5 darab eszköz azonosítóval! Ha valami hülye lekapcsolta az azonosítók törlését végző szoftvert, akkor 5-7 nap alatt lehalt a rendszer, több USB eszközt már nem ismert fel. Ilyenkor a törlés akár 2 órán keresztül tarthatott, ami dúrva.

A Vista alatt volt egy olyan hiba, ami random jött elő usereknél, hogy pár USB eszköz be és átdugás után már NEM találta meg az eszközöket, és itt nem több ezerről van szó, hanem pl. tucatnyiról. Akkor megígérték ez W7 alatt javítva lesz, amennyire hallom ritkán, de W7 alatt is random előjön a gond, szóval még nem javították ...

Pamo 2012.05.30. 13:59:21

@Max val Birca: Megértem érvelésed és elfogadom!
Te a leegyszerűsített dolgokat szereted, erre tényleg ott a MS.

Ica a fekete cica 2012.05.30. 14:00:16

Ataris korszakomban még zenére használtam a gépet (Cubase 3 forever), a Calamus-t csak kaptam a géphez (eredeti nagy doboz, szép nagy könyv ahogy kell) és csak szórakoztam vele.

Ica a fekete cica 2012.05.30. 14:01:54

@Pamo: senkit nem érdekel, hogy dögivel vannak programok, ha a szükséges programok nincsenek.

Pamo 2012.05.30. 14:05:05

@Ica a fekete cica: alternatívák vannak, amik használhatóak. Megkérdezném, ha felraksz egy sima MS oprendszert milyen szükséges programok vannak amik linux alatt alap telepítéskor hiányoznak?
A többi programot pedig ugyanúgy le kell vadásznod, ki kell próbálnod és csak utána tudsz dönteni, nem???

Ica a fekete cica 2012.05.30. 14:05:24

@komplikato: ok, elhiszem, hogy napi 1200 uj usb eszköz megfekteti a wint, de ez kb az userek, 0.00000000000000000001%-át érintő probléma, a maradék 99,999999999999999999% számára egy irreleváns kérdés

Ica a fekete cica 2012.05.30. 14:06:52

@Pamo: mondj nekem egy alternativát Adobe Lightroom4-re és PaintShopProX4-re

Pamo 2012.05.30. 14:08:58

@Ica a fekete cica: azért azt ne feledjük, hogy agybajt kapok attól, ha MS alatt az USB eszközöket nem ugyanarra a helyre dugom vissza egyből elkezd új eszközként áttelepítgetni mindent, holott csak a helye változott meg! ÉS nem 1200 USB eszköznél...

Pamo 2012.05.30. 14:10:28

@Ica a fekete cica: elolvastad azt a kommentemet amiben leírtam, sőt még ki is emeltem, hogy kivéve a specifikus programokat ?

Max val Birca · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.05.30. 14:10:56

@Pamo:

Nem pontosan. Nem csak az egyszerű dolgokat szeretem, hanem a választás szabadságát is. Nézd meg hogy 1 linuxos programra hány windowsos esik. Kb. 100. Van mi közül válogatni.

S nem csak én gondolom így. A munkahelyemen (kb. 5000 alkalmazott) is minden gépen Windows van. Összesen két nem Windows-gép van, egy Mac és egy Linux, csak azért, mert vannak néha ügyfelek ilyen gépekkel, s ha valami oprendszer-specifikus problémájuk van, meg lehessen nézni mi a problémájuk. De a normál munkához csak Windows van.

Ica a fekete cica 2012.05.30. 14:15:04

@Pamo: és te elolvastad a kommentemet, miszerint hiába vannak dögivel nemalternativa programok, ha az nincs ami kell?

Én nem kapok agybajt ha uj helyre dugott usbs eszözt oda is telepiti. Mondjuk nem is játszok azzal, hogy az usb-s eszözeimet cserélgessem a bemenetek között és az idegrendszerem se instabil.

Pamo 2012.05.30. 14:19:19

@Max val Birca: Értem, nálatok ez van, az átlag felhasználóból indultunk ki ha jól emlékszem. Én laborba járok ahol természetesen csak spec programok vannak, UBUNTU alatt fut és a hátukra nem kívánják még egyszer a MS nyűgölődését. Ezért is írtam, hogy minden relatív, és tökéletes megoldás nem létezik.

Pamo 2012.05.30. 14:22:12

@Ica a fekete cica: Akkor ezek szerint amit leírtál azok nem specifikus programok, ugye ?
Idegrendszerem nekem is stabil, sőt...
Meghajlok az észérvek előtt, csak a kezdeti témából már rajongótábor-vita lett!

2012.05.30. 14:22:40

Hehe, a szokásos win/osx/linux vagy amd/intel meddő vita.

Én az alábbi módon közelítem meg a kérdést:

Mai napig megélek abból, hogy az ipad, és macbook tulaj fullgazdag cimbi gépéhez 50km-es körzetben senki sem ért. Amcsiban jól beetették, hogy az milyen faca és örökkéjó. Persze... még jó, hogy egy időben mániám volt intel alaplapra feltolni a hackintosh-t. A foscsomag ájfonomból pedig kivettem a SIM kártyát, és azóta ébresztőóraként funkcionál, meg néha megnézem rajta az időjárást.
Linuxot pedig csak a nasokban, routerekben és médialejátszókban tűrök meg.

Kinek a pap, kinek a papné... nekem szpesöl a Shultz Gizi.

Ica a fekete cica 2012.05.30. 14:22:53

@Pamo: "az átlag felhasználóból indultunk ki ha jól emlékszem"

az átlagfelhasználó pont azt igényli amit Birca mondott. Bekapcsolja a gépet, használja azt amit ismer nap végén meg kikapcsolja a gépet.

Ica a fekete cica 2012.05.30. 14:26:27

@Pamo: egy jó rawkonverter és képkezelőszoftver abban a korban amikor napi százezer dslr gépet eladnak és napi pármilliárd digitális fotó készül szvsz nem különösebben specifikus. Egy DNS-elemző vagy atomerőműtervező proram az specifikus.

Persze ha a képnézegető-videolejátszó-böngésző programokat vesszük általános programnak akkor igazad van.

Lángharcos 2012.05.30. 14:35:11

@Pamo: Olvasd el kérlek az eredetileg felvetett problémát:

- Az iskolában sikerült a kölöknek véletlenül odt-be menteni a fájlt
- amit aztán hazavitt és otthon az Excel nem kezelte
- ezek után felmentve érezte magát a kötelezettségei alól

Az Excel 2003 nem tud odt-be menteni: Tehát NEM excel van az iskolai gépen, hanem OpenOffice vagy LibreOffice. Mindkettő ingyenesen letölthető a netről, és kezeli az xls, xlsx formátumokat is.
Tehát ha a gyerek akár excellel akár openofficeal oldja meg a házifeladatát, mindenképpen be tudja mutatni.

Ettől függetlenül járhat elégtelen az otthonhagyott leckéért is, még akkor is, ha megcsinálta, csak elfelejtette betenni a táskába. "Tanárnő kérem, én készültem". Na persze, látszik :)

Szóval: az elégtelen továbbra is jogos.

Pamo 2012.05.30. 14:35:16

@Ica a fekete cica: Ebben viszont neked van teljesen igazad. Csak azt is vedd figyelembe, hogy hány átlag felhasználó ismeri egyáltalán a RAW formátumot? Sokan még a fényképezőjüket sem! :(
Én az általános programok körébe ezeket már nem számolom!

komplikato 2012.05.30. 14:36:06

@Pamo: Érdekes amit írsz, mert én jó ideje úgy használom a windowst, hogy telepítés után felrakandó programokat úgy választom ki, valamilyen ingyenes cucc legyen ami Linuxon jó és van Windows verziója is. Mást ne mondjak FoxItReader, Irfanview vagy XNview, VLC player, GIMP (speciel ő helyette azért a Net Paintot szoktam preferálni, mert azzal egyszerűbb a primitív dolgokat, képkivágás, szintezést, stb. elintézni) és legutóbbi megtalált kis kincs a Inkscape ...
Mezei user meg elkezdi lewarezolni sorban a Alcohol/Nero, ACDsee, PowerDVD, stb. programokat ...

Pamo 2012.05.30. 14:36:59

@Lángharcos: Jogos, visszavonom, mert félreértelmeztem.

Max val Birca · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.05.30. 14:37:34

@Pamo:

Persze, így igaz. De a piacot az átlagfelhasználó adja, ezért is minimális a linuxosok aránya.

Grafikus ismerősömnek 2 gépe van: munkájára MAC, s minden másra Windows. Szóval lehetnek speciális területek, ahol nem a Windows a nyerő, de bizony az átlag felhasználóknál nincs jobb a Windows-nál. S a felhasználók 99 %-a átlag felhasználó.

Én pl. egy átlagfelhasználó vagyok. Mire használom a saját gépemet:
- email. komment blogban, blogírás, honlapszerkesztés, Facebook,
- fényképek tárolása és szerkesztése, videószerkesztés,
- pókerezés,műveltségi és logikai játékok,
- zenei fájlok tárolása, azok rendezése,
- telefon szinkronizálása,
- dvd-re adatmentés,
- böngészés a neten.

Ezek között egy sincs, melyre ne lenne tökéletesen alkalmas a Windows éa a windowsos programok. S amióta átálltam Win 7-re, a ritka régebbi gondok is megoldódtak.

Max val Birca · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.05.30. 14:43:34

@komplikato:

Nálam is hasonló a helyzet. Nekem szinte nincs is illegális programom. Az oprendszert megvettem pénzért (már az XP-m is legális volt, így nem volt sok a 7 sem, mert upgrade árra violtam jogosult), s a vírusirtóért is fizetek éves díjat, de szinte minden másban ingyenes programokat használok. Ma már egy rakás olyan ingyenes program van Windowra, mely nem rosszabb a fizetősöknél. Pl. az általad is említett xnView az egyik kedvencem. S a VLC Playert is napi rendszerességgel használom.

Gyulimali 2012.05.30. 14:44:07

@Crystah Mastah:
először is: Nem mondtam, hogy minden Windows szar.
Azután: Tudtommal Win7-re, ami a legmodernebb Windows, arra sem lehet RAID0-ra telepíteni a rendszert, és arról bootolni a rendszert. Természetesen most nem HW-es RAID tömbről beszéllek.
Azért, ugye el is olvastad, amit írtam, és megpróbáltad értelmezni, mielőtt itt elkezdesz trollkodni?
Amúgy meg szívem joga, hogy olyan oprendszert használjak, amilyet csak akarok, akkor is, ha az a már 11 éves, "elmaradott" XP.

Pamo 2012.05.30. 15:09:52

@Max val Birca: Abban neked van igazad, hogy a LINUX-osok inkább a kísérletezőbbek közül kerülnek ki. Ebben közrejátszik az is, hogy mindenhol (iskola, munkahelyek nagy része) az MS szoftvereit használják és még alternatívaként sem jelenik meg más. Így aztán nem mindenki érez elhivatást az új dolgok megismerése iránt. Ugyanez leírható az OSX-re is, pár százalék az oprendszer piacon a részesedése.

A gyerekek játékra használt gépén nekem is teljesen jogtiszta szoftver van, épp amiatt, hogy a sok nyügtől megszabaduljak. Mondjuk ez sem jellemző az átlagfelhasználóra!:(
Csakis márkás gépet veszek,még akkor is ha többe kerül, mert kárpótol érte a megbízhatóság. Virusirtóként NOD32 diák verzió talán 5eFt/év amit megérdemel a rendszer ha már egyszer használjuk.
Azt hiszem így már közös nevezőre jutottunk, bár alaposan elkanyarodtunk az eredeti témától!

Lángharcos 2012.05.30. 15:26:46

@Pamo: Semmi gond, bárkivel megeshet.

KovA 2012.05.30. 15:48:33

A Linux vs. Windows vita e témában keményen off.

A kérdés az, hogy kötelezheti az állam az ügyfélkapu használatát egy konkrét oprendszerrel, ha a technológia alapvetően platformfüggetlen.

Ica a fekete cica 2012.05.30. 16:06:15

@Pamo: annyian tuti használnak a világban raw-t ahányan desktop linuxot :)

Fergio 2012.05.30. 16:11:38

@franc0:
köszi a tartalmas választ, és az értelmes hozzászólást, mintha egy kiscserkész írta volna....

dtk74 2012.05.30. 17:02:30

@Teszt.Elek: Nevess, ha csak annyit tudsz, és magyarázkodj!
A gépek: MSI Barebone Mega Delux jogtiszta OEM win XP home, Sony notebook gyári Win7 HP nem módosítva, Msi Wind Netbook u-100-264 gyári Win Xp, és MacBook PRO, ja meg két Ipad, ezeket sem kellett még telepíteni, pedig az egyik már másfél éve megvan. Ha ebben megtalálod a sufni BT kategóriát, akkor legyen neked karácsony.
Egyébként, bár megmagyaráztad, neked is volt Windowsos rendszeromlásod, telepítésed. Ami pedig az ELMÜ-t (nálunk ÉMÁSZ) illeti, a Mac nem esett tőle kétségbe, pedig itt is volt ilyen gond. Áramszünet, lemerülő gépek, az MSI pedig aminek -bár addig semmi baja nem volt- nem indult újra, jöhetett egy telepítés. A MAC pedig ugyanakkor újraindult, és még a dokumentumok sem vesztek el (a Sonyt nem hagytuk bekapcsolva). Egyikkel sem kísértem a sorsot, béta driver meg hasonlók, ennyi azért ragadt rám 14 év informatikai munka, egy főiskolai - nem Gábor Dénes- informatika szak alatt.
A Mac stabilabb. Semmi mellébeszélés, semmi "nevetnem kell" stílus, csak tények.

Fergio 2012.05.31. 00:04:33

@Ica a fekete cica:
tévedsz, mint mindíg. Linux desktopot sokkal többen használnak, mint raw-t. Nézz utána a statisztikáknak. Ez az okoskodó trollkodás tudás nélkül - kiderül a felvetésemre adott válaszodból, hogy fingod sincs a programozástechnikáról, így arról is, miért szar egy op. rendszer technikailag - csak arra jó, hogy bebizonyítsd: windows-fan vagy, és bárki bármit is mond, a Windows a Te Istened. Legyen is. Telepítgess vírusírtókat, raw konvertereket, várj hosszú perceket az akármilyen gyors géped előtt bootoláskor, és vedd meg a legújabb Windows 8-at. És élvezd a látszatot. Én a kiforrt technikának hiszek, amit mint programozó alapvetően jónak látok a Linux-ban, és ami egy elcseszett alapjaiban a Windows-ban. Meg tudja magyarázni nekem valaki programozás-technikailag, hogy 6000 könyvtár és 15000 file kezelése a kompatibilitási problémák leküzdésére miért jó megoldás? (WinSXS könyvtár) Nem. Mert ez a koncepció alapvetően szar. És egyébként a linux-ban meg tudták oldani ugyanezt a problémát 35 Gb-nyi felesleges adat nélkül. Lehet, hogy a Windows jobban támogatott, és több szoftvert készítettek rá, de alapvetően csak látszat op. rendszer. A magja, és a technológia benne fos. És ez ellen harcolhatsz kisbarátom, de felesleges... főleg, mert csak ugatod a szakmát, de nem értesz igazán hozzá.

Teszt.Elek 2012.05.31. 13:49:10

@Gyulimali:
2db raid0-ba kötött SSD. Erről fut a win7-em ebben a pillanatban is. Kérdés? Igen.. lobog a hajam. Még valami?

@dtk74:
Ya, whatever. Ha nem gond, akkor nevetek is tovább.. rajtad csak ezt lehet, Mr. "nem Gábor Dénes" főiskolai végzettségű informatikai szakmunkás.

@Fergio:
" Lehet, hogy a Windows jobban támogatott, és több szoftvert készítettek rá, de alapvetően csak látszat op. rendszer."
ORLY? Kérdés: ha nincs hozzá szoftver, akkor mire megyek a csúcsszuper és modern linuxommal? Adok egy tippet: semmire. Ezért nem használják a fogyasztói szférában, mert nincs MIVEL.
"A magja, és a technológia benne fos."
Tényleg? MIÉRT IS?

dtk74 2012.05.31. 16:33:46

@Teszt.Elek:
A tényszerűség kedvéért: nem szakmunkás, vezető. Jó ideje nem szerelek már, ezt mások teszik helyettem, de azért igyekszem követni dolgokat.

Jó szórakozást, boldogok a lelki szegények, övék a mennyek országa. Ne gondolkodj, ne érvelj, csak mosolyogj!
Örülök, hogy boldoggá tehettelek, és örülök hogy ehhez ilyen kevés elég volt. :-)

Teszt.Elek 2012.05.31. 17:22:40

@dtk74:
Aki tudja, csinálja.
Aki nem tudja, tanítja.
Aki tanítani se tudja, igazgatja.

Ősi alapigazság.

Ami a win vs mac vs linux témát illeti, azt inkább hagyjuk. Ó félre ne értsd.. elvitatkozom én bármilyen fanatikussal napestig, de nem szeretném a szükségesnél jobban eltéríteni ezt a blogposztot.

VISSZA A TÉMÁHOZ: Kötelezően használandó állami alkalmazás ami csak egy féle operációs rendszerrel működik (esetünkben Windows)...

dtk74 2012.05.31. 17:35:49

@Teszt.Elek: Szép ez az idézet, de az eredetiben nem volt harmadik sor. Így akár lehetne egy negyedik sor is: - Aki nem ismeri, az idézi.

Én pedig nem vagyok fanatikus, hiszen párhuzamosan használok 3 oprendszert, és egyikből sem csinálok Isten egyetlen választottját. Ellentétben a fanatikusokkal. Így nem zavar milyen rendszerre optimalizálták a szoftvert, ez azoknak gáz akik nem engedhetnek meg magunknak többet párhuzamosan, vagy éppen az igazhívők (egy rendszer mind fölött) táborában tartoznak, és az ő választottjuk nem az állam választottja.
süti beállítások módosítása