Vannak militáns csengésű nevek, pl. Kardos (G. György), Puskás (Ferenc), Baka (István), Huszár (László), Ijjas (Antal), Kopjáss (István), Dzsida (Jenő), míg mondjuk a Szabó vagy a Tóth családnév a legkevésbé sem az, noha például az utóbbi néven egy rokonom is védi a hazát hivatásosként. Nos, a 438 159,72 euró alaptőkéjű, fővárosi Stražan Kft-t birtokló Ivan Stražan nevéből nem lehet nem kihallani a „stráž” alapalakot, mely a magyarban is létezik, strázsa formájában. Nyilván ezek után furcsa lenne, ha Stražan úr textillel kereskedne, vagy szenet árulna. Nem, ő böszme nagy autókat szerel, ill. erős gépjárműveket lát el a kocsi értékével majdnem azonos árú kiegészítő felszereléssel.
Ha megnézzük, milyen állami megbízásokat kapott az elmúlt pár évben, láthatjuk, van ott néhány milliós is. De még mielőtt azzal billogoznánk meg a derék autószerelőt, hogy SDKÚ-KDH-SaS-Most-Híd közeli, azért említsük meg, hogy az útdíjrendőrség magasba tolható refelktorú spéci furgonjait (a cég saját vidije itt) is ők szerelték, pedig akkor a belügyminisztert Robert Kaliňáknak hívták. (Akkor is...) Szal lehet, hogy hiba csúszott a szlovák közbeszerzési gépezetbe, és ez a fickó egyszerűen ért hozzá.
A Stražan Kft kiállított az IDEB 2012-n is. Gyártottak pl. egy bazi nagy rendőrautót a német rendőrségnek, márpedig valszeg nincs az a pozsonyi lobbizás, amely akár tartományi szinten is elhatolna olyan helyekig, ahol ezt le lehet zsírozni.
Aztán itt ez a Land Rover, a Hegyi Mentőszolgálatnak fejlesztve.
Így néz ki a lánctalp.
Vagy itt van ez a tűzoltó Land Rover, amely úgy húz egy motoros mentőcsónakot, hogy a tetején is visz egy gumicsónakot, hátul meg egy qwadot.
A mentőhajó kormányállása ilyen.
Érdekes.