Friss topikok

  • Janos Mohacsi: legfrissebb.info/18-rengeteg-holttest-kerult-elo-egy-magyar- maffiabirtokrol/ 20 évig tartó banda... (2016.06.21. 12:36) Mikuláš Černák és a magyar maffia
  • Zed4preZ: @abcd1234: az anyagi egzisztencia relatív fogalom, akik Magyarországon ún. mélyszegénységben élnek... (2015.08.20. 16:50) 1718. Következmények és mulasztások
  • lékek és ellensúlyok: @midnight coder: ""A baloldalon jelenleg egyeduralkodó Smer választói jórészt nemzeti érzelműek ... (2015.08.15. 16:23) 1716. Vannak itt balliberálisok?
  • Dr. Smit Pal....: Visszafoglalni az utolso negyzetcentimeterig, es halomra loni az osszes mocskos romant. (2015.06.30. 21:49) 1703. Mit kezdjünk Trianonnal?
  • midnight coder: Egy országban a szabadság kb. arányban van a fegyvertartás szabadságábal. Lásd USA vs Észak-Korea.... (2015.06.02. 06:38) 1698. Egy lefegyverző javaslat
lashee ,2012.03.17. 11:42

1320. Mit ér az érettségiző, ha magyar?

A szlovák hírügynökségek szerint semmit. E blogon több-kevesebb rendszerességgel ekézzük a hírügynökségeket, legyenek azok bármely nemzetéi, ha félre- vagy sematikusan, vagy kalap szart nem érően tájékoztatnak. (Tudjuk, az nem hibázik, aki nem dolgozik, vagy szegény, hát egyedül van egy országra bla-bla-bla, de egy hírügynökségi munkatárs felelőssége sokkal nagyobb, mert tőle aztán boldog-boldogtalan - a megkötött szerződések értelmében általában további ellenőrzési kötelezettség nélkül (ill. ellenőrizheti, persze, hogyne ellenőrizhetné, de a felelősség az ügynökséget terheli) - átveszi a hírt, mely globális világunkban azonnal eljut a dél-amerikai magyarokhoz is, valós időben. Nos, a szlovák hírügynökségek leszarták a magyar ny és i érettségiket.

Persze, minek erőlködjenek olyan hírrel, amit aztán senki se fog átvenni tőlük, a magyarok meg úgyis megcsinálják hivatalból, saját forrásból.
A diákok számára a FB-ot elborító státuszüzenetek szerint rendkívül stresszelő írásbeli érettségi hetet a hírügynökségek mondhatni precízen végigkövették. Az elején hoztak megyék szerinti bontást, kiemelték a kuriózumokat – pl. Eperjes megyében egy árva diák érettségizett franciából –, mást nagyon nem is kellett csinálniuk, idén – bár gondolom, a NÚCEM (milyen gyíkság már ez, hogy egy ekkora állami cég honlapja csak www-vel jön be, irgumburgum) és a rendőrség az iskolaigazgatókkal vállvetve szkennelte a pokec.sk-t hogy szivárognak-e a feladatok – a menetrend szerinti, választások nélküli időszakban legalább kétnapi témát biztosító érettségibotrány elmaradt, ahogy péntektől a precíz tájékoztatás is. (Bár e sorok írója itt rettegésének ad hangot, hogy ha a kisebbségbarát kormány idején csak a Šándora Petőfiho volt a jó megoldás, akkor mit várhatunk majd ezektől.)

Pénteken egy árva hírt adtak ki arról, hogy a Tarasz Sevcsenko Egyesített Iskolában 53 diák fog érettségizni ukrán nyelvből. Minden tiszteletem a felvidéki magyarnál bizonyosan rosszabb helyzetben levő ukrán kisebbségé – hisz nekik csak ez az egy középiskolájuk van, és igen, respect azoknak a szülőknek, akik beadják ide a gyermeküket.

De az a 2264 (42,7x annyi, mint ukrán) magyar érettségiző legalább egy nyüzüge, az érdeklődés látszatát mutató hírt nem ért volna meg? A választ ismerjük.

55 hozzászólás

Címkék: érettségi középiskola kisebbség érettségi vizsga írásbeli érettségi nucem

· 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://lashee.blog.hu/api/trackback/id/tr324321800

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Csodafegyver a rozsdatemetőben 2012.03.18. 08:42:37

Azt eddig is tudta minden jóérzésű magyar ember, hogy Lázár János igen tehetséges, de azt, hogy atomtudós is, rakétatechnikus, egy Teller Edébe ojtott Wernher von Braun, nem mindenki fogta fel. Pedig az. Felfedezte a Fidesz csodafegyverét....

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Golgotai 2012.03.17. 19:19:10

Amíg az ellenségednél gyengébb vagy, levegőnek néznek gyúnyos mosoly kíséretében. Ha viszont megerősödsz, a képükre fagy a vigyor, régi igazság.

wip 2012.03.17. 19:44:50

Sajnos, úgy tűnik, a felvidéki magyarok nem tudnak kiállni saját magukért.
Nekünk is robbantgatni kell, hogy felfigyeljenek ránk, mint a palesztinoknak és a baszkoknak anno?

Anti Anyag (törölt) 2012.03.17. 19:51:03

Valahol jellemző az EU-ra, hogy ott viszont szerintük minden rendben van.

öregmogyi 2012.03.17. 20:03:14

Én azt hittem, hogy összefog a szlovák magyarság, miután kiderült, hogy a tótok tényleg elveszeik az állampolgárságukat.
De ahelyett, hogy világbotrányt okoztak volna az összefogással, -és az esetleges tót retorzióval- kussolnak, és csak egytucatnyian vállalták nyilvánosan ezt. Kezd elfogyni az empátiám irányukban. A széljobbon is egyre gyakoribb téma, hogy érdemes-e a felvidéki magyarok helyett járatni a szánkat.

Bélabáttya (törölt) 2012.03.17. 20:25:12

@öregmogyi: Tán, ha mondjuk egy évre átköltözhetnél a Felvidékre, de a Duna túloldala is elég lenne. Tutira találnál olyat, aki befogadna barátságból, oszt kipróbálhatnád egy kicsit azt, hogy mennyire lehet arra, a kisebbségiként szájat járatni.

2002 2012.03.17. 20:25:49

Őszintén szerintem azután kellene ilyen postot csinálni, ha főműsoridős híradóban nem az van, hogy x faktor béla megdugta z vektor lillát, és a gyerekek karácsonyra etetőt építettek a madaraknak.

Ha lett volna szó magyar érettségizőkről, az éppen hogy --- senkinek --- sem tűnt volna fel.

De biztos megkapom mindjárt hogy én vagyok a hazáruló, tót, zsidó etc, nem is tudom minek írom ezt le.

Murci 2012.03.17. 20:50:29

@Bélabáttya: Erdélyiként tudom mit jelent kissebbségiként élni, de SOHA nem tagadtam meg magyarságomat és nem is fogom. Akkor jártam konfirmálni (1980), magyar osztályba amikor a legjobban tiltották (1985). Ne mondja nekem senki, hogy a szlovák ott áll a hátad mögött a lakásodban a vacsoránál és a fejedre koppint, hogy beszélj szlovákul. Pont a felvidéki magyarok (tisztelet a kivételnek) azok, akik inkább megtagadták saját magukat. Ennek az a veszélye, hogy gyökértelenné válnak. Magyar már nem vagy, szlovák meg soha nem leszel.

Murci 2012.03.17. 20:54:21

@2002: kissé összefüggéstelen a hozzászólásod, de nem baj....

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.03.17. 21:12:24

@Murci: Ezt hívják asszimilációnak. Ha jól gondolom. A magyarok is nagyon sok nemzetiséget beolvasztott már. Gondoljunk csak arra, hogy 1850 táján Budapest lakosságának több mint a fele német ajkú volt. Nem hiszem, hogy ez olyan hatalmas probléma. Viszont prímán lehet tüzelni vele az indulatokat. Bármelyik oldalról. Ez a mi kis k-európai tragédiánk. :(

Aztek68 2012.03.17. 21:20:58

@TrueY: "A magyarok is nagyon sok nemzetiséget beolvasztott már."

Ezt a megállapítást azért én finomítanám. Bizonyára volt asszimiláció, de szerintem, ha a magyarok annyira jók lettek volna e téren, akkor a cirka 1000 éves államiság fennállásának vége felé fel se merülhetett volna az, hogy pl. a szlovákok különváljanak...ugyanis ennyi idő alatt már rég be kellett volna olvadniuk.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.03.17. 21:45:53

@Mediator_07: Ebben igazad van! Trianon sokat segített a nemzetiségi kérdés jó részének megoldásában! :) De Mária Terézia által betelepített tótokra és az ide települt svábokra azért jórészt igaz.

Aztek68 2012.03.17. 21:53:07

@TrueY: ezért is fogalmaztam úgy, hogy finomítanám, amit mondtál. A magyarokat sem állítanám be jobbnak másoknál. legfeljebb figyelmetlenebbek voltak:-)) Bizonyára, ha tudták volna, hogy ezzel a politikával Trianonig jutnak, akkor már László király idejére megoldódtak volna a nemzetiségi problémák.:-)) Ja, nem tudom minek irok egyes szám harmadikba személybe, amikor én is magyar lennék vagy mi:-)) (ok van bennem egy kis szlovák, lengyel, és német, meg ki tudja még mi:-))

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.03.17. 22:09:45

@Mediator_07: "A magyarokat sem állítanám be jobbnak másoknál."
Ezzel egyetértek.

"Bizonyára, ha tudták volna, hogy ezzel a politikával Trianonig jutnak, akkor már László király idejére megoldódtak volna a nemzetiségi problémák."
Nem azzal a politikával jutottak Trianonig. Szerintem. Ha nem akarják kizárni a nemzetiségeket a monarchiából, akkor talán más lenne most.

"ok van bennem egy kis szlovák, lengyel, és német, meg ki tudja még mi"
Az én őseim 1200 körültől itt élnek (legalábbis apai ágon). És mire mentem vele? :)

Rókakígyó 2012.03.17. 22:13:17

hát a központi hírszolgálatok biza sok mindenről nem írnak.

Aztek68 2012.03.17. 22:14:32

@TrueY: :-)) Nem tudom, mire..:-))

Ami engem illet azt vártam, hogy majd a határok nélküli EU végleg megoldja majd a nemzetiségi problémákat, de be kell látnom, hogy bizonyos politikai köröknek ez egyik országban sem érdeke. Pedig az egymásra acsarkodás semmit nem old meg... csak megosztásra jó...

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.03.17. 22:21:47

@Mediator_07: "Ami engem illet azt vártam, hogy majd a határok nélküli EU végleg megoldja majd a nemzetiségi problémákat,"
Demokráciához nem elég 1 év. De 20 év is kevés, ahogy látszik. A környező országok is ugyan ebben a cipellőben járnak.

Kell még 40-60 év és pár generáció kihalása, hogy ez a begyöpösödöttség eltűnjön.

Aztek68 2012.03.17. 22:24:24

@TrueY: Sajna nagyon úgy néz ki, hogy igazad van!

Na én léptem aludni...a nátha miatt ma is a "tyúkokkal":-))

Jó éjt!

vtoo 2012.03.17. 22:29:12

Nagymamám temetésén a jelkai testvér unokája kb. 2 mondatot, ha el tudott mondani magyarul. Dédszüleim korosztálya tótul beszélgetett egymással, én max köszönni, ha tudok. Ők a rossz magyarok vagy én vagyok szar tót?

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.03.17. 22:29:45

@Mediator_07: "Sajna nagyon úgy néz ki, hogy igazad van!"
Szerintem nem sajna. Szüleim a "boldog" 50es években voltak fiatalok. Gyerekkorukban pedig a lakóházat bombázták a fejükre. Ehhez képes most minket nem visznek el. Ez is fejlődés.

Jó éjt neked is.

Fullánkos Algol 2012.03.18. 00:12:05

eseteg lehet hogy az ukránok meg a franciák nem tették ellenségükké a szlovák kisebbségüket

kalapocska 2012.03.18. 03:10:55

Huha micsoda gondok ezek. Ugy hallom a szolovakiai magyarok nagyon kiborultak es forradalmon gondolkoznak. Orban Viktor szemelyesen kiigazitast kert a hirugynoksegektol. Az EU majd targyalja az ugyet. Remelhetoleg onkritikat gyakorolnak es ezentul minen nap bemondjak, hogy aznap hanyan eretsegiznek magyar nyelv es irodalombol.

toncsibacsi 2012.03.18. 05:24:11

@kalapocska: Magyarország közepén, 1742-ben újra betelepített, (a török megszállás alatt elnéptelenedett) tót nemzetiségi faluban lakok. A helyi lakosság állami pénzből, állami támogatással őrzi hagyományait, folklórját. Kisebbségi önkormányzat működik. Mégsem választja senki, hogy ezen a nyelven tanuljon, vizsgázzon. Pedig vannak bőven olyanok, akik beszélik a nyelvüket. Ennek ellenére a lehetőséget folyamatosan biztosítja az állam. Miért nem lehet ugyanezeket a feltételeket biztosítani a határon túli magyarság részére?! Ezzel van a probléma előidézve.

kalapocska 2012.03.18. 06:29:43

@toncsibacsi:" De az a 2264 (42,7x annyi, mint ukrán) magyar érettségiző legalább egy nyüzüge, az érdeklődés látszatát mutató hírt nem ért volna meg?"
Erettsegizhettek.Allami penzen. Csak kimaradt a hirekbol. Ezert van az egesz bejegyzes (biztos ez a legnagyobb problema) Kulonben az en sulimnak egy rimaszombati magyar iskolaval volt kapcsolata, es minenki magyarul beszelt es tanult.

toncsibacsi 2012.03.18. 06:43:31

@kalapocska: Akkor megint csupán a kötözködés a lényeg. Meg az, hogy bele lehessen kötni valamibe. Az ellentétek mestersége szítása.
Én ezt az egészet nem értem.....Mire jó?

kalapocska 2012.03.18. 08:14:33

@toncsibacsi: semmire. Az hogy mi beleszolunk es szitjuk az indulatokat semmire se jo. Plane ha ugy tunik a szlovakiai magyarok kezdik megtalalni a parbeszedre a modszert. En se ertem az egesz postot.

bircaman maxval · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.03.18. 08:17:30

@TrueY:

"Ha nem akarják kizárni a nemzetiségeket a monarchiából, akkor talán más lenne most."

Szinte kizárt ez.

BÁRMILYEN is lett volna a magyar kisebbségi politika, akkor is el akartak volna szakadni a kisebbségek. Miért gondolja bárki, hogy amikor a nacionalizmus kora volt és a "nemzetállam" volt mindenkinek a fő vágya, ez a vágy valami rejtélyes módon elkerülte volna a magyarországi kisebbségeket?

Trianon elkerülésére egyetlen megoldás lett volna: meg kellett volna nyerni az I. világháborút... :-) de még ez is csak ideiglenes megoldás lett volna, mert nem ment volna az ország egybentartása, maximum az egész Monarchia föderalizálása segíthetett volna, de ez mindigis leginkább elfogadhtatlan éppen a magyarok számára volt.

bircaman maxval · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.03.18. 08:20:32

@vtoo:

Mindez teljesen természetes folyamat valójában. Népek változnak, s még inkább változás, hogy az egyének melyik néphez tartoznak. Persze ha X-ből Y identitású lesz, akkor az az X-ek számára katasztrófa, az Y-ok számára meg "jel, hogy erősebbek vagyunk", de ezen túl egyéni szinte abszurdum az egész.

bircaman maxval · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.03.18. 08:24:20

@toncsibacsi:

A magyar állam a leginkább kisebbségellenes politikát a kommunizmus éveiben, főleg Kádár alatt folytatta. 25 éven keresztül gyakorlatilag be volt tiltva a kisebbségi nyelvű iskolarendszer. Ezzel 2 nemzedék elveszett. A magyarosítás teljes sikert ért el. Ezt most nem lehet visszacsinálni kisebbségi önkormányzatokkal - hozzáteszem: olyan kisebbségi önkormányzatokkal, melyeknek semmilyen valós hatalma nincs, s pénzük is kb. annyi, amiből fizetni lehet a képviselők honoráriumát meg telefonszámláját.

bircaman maxval · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.03.18. 09:01:46

@Fullánkos Algol:

Ez teljesen irreveláns. Ha a magyarok a lehető legjobb körülményeket biztosították volna a magyarországi szlovákoknak, akkor is el akartak volna szakadni.

Netuddki. 2012.03.18. 09:21:19

Az, hogy Szlovákiában el lehet venni (hivatalosan pedig nem is) a magyar miatt az ál'ampolgárságot azt mutatja korai volt még ez a kettősál'amolgárságosdi bevezetése. Előtte talán össze kellett volna haverkodni az orbánnak a szlovák vezetőkkel és biztosítékot szerezni, hogy nem fog ilyen történni. Pedig szóltak jó előre.

Apropó! Burgenlandban hányan vették fel a magyar állampolgárságot? He? Csak úgy érdeklődöm. Ez valahogy kimaradt a hírekből.
Vagy ez az egész mégis csak a feszültségek szítása végett volt?

zotyikaa 2012.03.18. 09:22:55

A népek sosem fognak együtt élni. Nézzétek meg az USA-t ahol pedig igen egyenlő körülmények közt indultak. Aztán mindenkinek megvan a saját utcája, kerülete, fogorvosa, ügyvédje, stb. külön-külön. Persze a népnek. Mert akik anyagilag jól élnek, azokat mindenhol szeretik. Azokat elfogadják. Azok állampolgárságot is kaphatnak...

zotyikaa 2012.03.18. 09:26:33

Egyébiránt csehszlovák-magyar szerződés született a 70-es években amely még mindig érvényben van tudomásom szerint, amelyben megállapodtak a felek, hogy nem adják meg az állampolgárságot a másik országban lakónak.
A Szlovákok csak ezt tartják be, a Magyarok pedig még felmondani is elfelejtették, illetve mi sem adjuk meg az itt élő szlovákoknak ezen megegyezés alapján. Tudtommal..

Netuddki. 2012.03.18. 09:28:44

@zotyikaa: Az USA-ban ha van eszed viheted valamire, itt nem. Ez a nagy különbség B+!
Aztán megnézném ott mi történne a nyíltan zsidózókkal niggerezőkkel. Ja, hogy ott nem lehet ezért nincsenek is ott ilyenek? Milyen meglepő...

Netuddki. 2012.03.18. 09:29:52

@zotyikaa: Ezek szerint az orbán megint bakot lőtt?

gombosg 2012.03.18. 09:35:47

Tegnap jöttem haza Szlovákiából, és nagyon érdekes volt beszélgetni magyar felmenőkkel rendelkező szlovákokkal ill. felvidéki magyarokkal.

Általában véve igaz, hogy minden magyarnak van tót, és minden szlováknak van magyar felmenője, csak ezt valahogy nem verik nagy dobra.

A főváros környékén kevés a magyar és nagy az ellenségesség: ha 30 nyelven ki van valami írva, magyarul akkor se, és volt olyan, hogy az étteremben kb. kiszolgálni nem akartak, csak mert magyarul beszéltünk. És mi lett? A szomszéd étteremben a pincér beszélt magyarul.
Szóval megy a szenyázás.

Viszont megkérdeztem sok felvidéki és pozsonyi magyart is, és (néhány könnyes szemmel visszaemlékező idősebb kivételével) nem lihegik túl a magyar-szlovák ellentétet.

Egy pozsonyi mondta, hogy kb. pont leszarja az egészet. A határon bármikor átjöhet, ám szlovák nyelvvel frankón kimehet Csehországba egyetemre, ráadásul szerinte a gazdasági helyzet épp ugyanolyan rossz, vagy még rosszabb is itt. Akkor minek törje magát, minek ágáljon? Európában vagyunk...

Szóval végig kéne ezt gondolni. Nekünk felfogni, hogy ennyi idő távlatából nem tartozunk *felelősséggel* értük, nekik sem kéne ide szavazniuk (ahogy azt egyesek itt tervezgetik), odaát meg megérteni, hogy egy alapvetően kevert népességű országot nehéz tökéletesen szétválasztani etnikumok szerint, és hagyni úgy élni az embereket, ahogy ők akarnak.

Füredi 3.0 2012.03.18. 09:48:19

Nem lehet, hogy a szlovák hírügynökség azért nem közli a magyar érettségit, mert teljesen természetes? Te is írod, hogy a "kuriózumokat" adták le. Hát Szlovákiában magyar érettségit tenni nem kuriózum...

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.03.18. 09:53:40

@dr. birca max:
""Ha nem akarják kizárni a nemzetiségeket a monarchiából, akkor talán más lenne most."

Szinte kizárt ez."

Tudtommal a csehek nem akarták széttúrni a monarchiát. Csaka mikor a magyar urak megfúrták a közös perszonál uniót, akkor kezdtek hepciáskodni. Mondjuk ezt meg is értem.

1848-ban is Kossuth-ék sokat ígértek a nemzetiségeknek, majd nem lett belőle semmi. Jöttek is a lázadások

"Trianon elkerülésére egyetlen megoldás lett volna: meg kellett volna nyerni az I. világháborút... :-)"
Vagy ki kellett volna maradni belőle. ;)

komplikato 2012.03.18. 10:15:31

@toncsibacsi: "Miért nem lehet ugyanezeket a feltételeket biztosítani a határon túli magyarság részére?! "

Ki mondta neked, hogy nincs ilyen lehetőségük? Nincs 2 hete, hogy volt hírben miszerint közép és felsőoktatásba inkább szlovák sulit választanak még TV-ben is nyilatkoztak, hogy de hát a magyar az anyanyelvük azt nem kell tanulniuk ...

komplikato 2012.03.18. 10:22:20

@kovi1970: Azért tegnap este bemondták 130.000 magyar állampolgárságot osztottak ki. Ez nagyon nagy szám szerintem. Persze nem tudjuk az eloszlást, de ennek jelentős része nyilván szlovákiai és erdélyi magyar. Ha ezt a számot nézzük és azt hány embertől vették el eredeti állampolgárságát, akkor abból milyen következtetést lehet levonni? Minden harmincezredik ember? Egyébként meg nyilván direkt szenyóznak, hiszen Szlovákia előre megmondta, hogy nem ad mindenkinek kettős állampolgárságot. Ugyebár azt minden állam maga dönti el kinek jár és kinek nem és bármennyire fáj itt egyeseknek, ez EU nem szólhat bele. Persze a magyar állam hasonló döntéseibe se. A két országnak, már ha van valós ellenségeskedése, egymást közt kell leverekednie a dolgot. Minden esetre gyanús, hogy inkább ilyen látványbüfé szinten megy az ellenségeskedés, legalább is elég égő volt, hogy Románia saját kisebbségei védelme okán nem írta alá, mi bezzeg igen Szerbia EU tagságát ...

zotyikaa 2012.03.18. 10:27:35

@kovi1970:
Persze lehet bakot lőtt, de ezt fenntartotta az elmúlt 20 év minden rendszere. A bulgárokkal románokkal, stb fel lettek mondva ezek a szerződések. Nem Orbán hanem Antall mondta fel ezeket. Hogy annak idején elfelejtették-e vagy nem, kérdés lehet.

zotyikaa 2012.03.18. 10:30:12

@kovi1970: Azért itt is sokan viszik valamire, valakiknek elég amit kapnak, úgyis boldogok tudnak lenni. Én hatszor jártam az USA-ban, elég is volt.
Ha pedig annyire sikeres akar valaki lenni, menjen kínába. Ott még többen keresnek jól mint az USA-ban.

JohnHenry 2012.03.18. 10:41:18

aszongya a mérleg: az egyik serpenyőben ott a magyar öntudat, szabadságharc, orbánviktor.

a másik serpenyőben euróval fizethetsz és a fizetésed jelentősen nagyobb része nálad marad.

moTmeN 2012.03.18. 10:47:53

@TrueY: En azt tapasztaltam, hogy az EU igenis megoldotta a kisebbsegek problemajat. Sajat boromon tapasztaltam. Europai kisebbsegkent eltem a sok turani kozott, de schengen utan nyugodtan tovakoltozhettem Europaba. :)

Szandeeekahh · http://twod.blog.hu/ 2012.03.18. 11:18:51

@Murci: szerintem nekik nehezebb. A szlovákok sokkal közelebb állnak hozzánk, mentalitásban, kulturálisan, (akár antropológiailag is?) mint a szerbek, vagy a románok. Könnyebben is olvad a magyar köztük.

Mensikov 2012.03.18. 11:21:07

@zotyikaa: Rosszul tudod . Bárki Bekeska Cabaról felveheti a szlovák állampolgárságot.

flippant 2012.03.18. 13:11:29

Egy drótos tót akkor is drótos tót marad, ha euroban kapja a fizuját.

Fullánkos Algol 2012.03.18. 13:39:27

@dr. birca max: Ezzel a gondolkodásmóddal csak a magyaros jellemet szemlélteted.
Mintha te más helyett is tudnád hogy ki mit akar.
Ők nem magyarországi szlovákok voltak, régebben éltek a helyükön mint hogy a magyarok idejöttek, számukra a magyarok a gyarmatosítók.

bircaman maxval · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.03.18. 13:50:10

@Fullánkos Algol:

Abban a korban mindenki saját nemzetállamot akart. Miért gondolod, hogy a szlovákok egy specifikus nép lenne, mely nem akarta volna ugyanezt?

bircaman maxval · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.03.18. 13:53:48

@Fullánkos Algol:

Ez a gyarmatosítás szöveg abszurdum. A honfoglaló magyarok keveredtek a Kárpát-medence eredeti lakosságával, ennek eredménye magyarosodás lett. Egyes távolabbi vidékeken a szláv elem lehetett az erősebb, így valószínűleg maradhatott egyfajta morva identitás a mai Észak-Szlovákiában.

Azonban visszavetíteni mai koncepiókat az akkori időkre abszurdum. Akkoriban korántsem volt olyan jelentősége az anyanyelvnek, mint a nacionalizmus korában.

bircaman maxval · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.03.18. 13:56:08

@zotyikaa:

Rosszul tudod. Ilyen szerződés Mo., Csehszlovákia, Románia, Bulgária és Lengyelország között volt (talán + a SZU, de ebben nem vagyok biztos). Az összes ilyen szerződés felmondásra került a 80-as évek végén még.

z 2012.03.18. 14:46:35

Ilyenkor látszik az is, hogy az EU sem jótékonysági intézmény és nem azért jött létre, hogy allemensenwerdenbrüder, szabadság, egyenlőség és testvériség uralkodjon a nemzetek között.
Ha nekünk nem tetszik, hogy a nagy, nemzetközi bankok nagyobb befolyást gyakorolnak a hazai pénzügypolitikára, mint bárki itthonról, akkor kapjuk a savat: nem úgy van az srácok, nem azért vagyunk mi már egy test, egy lélek, hogy itt ugráljatok, menjetek csak szépen vissza a gyárba, rakjátok össze havi 80 nettóért a mi nyersanyagunkból a készterméket, amit majd vihetünk vissza nyugatra eladni, tízszeres áron.

Akinek erről nem ugrik be semmi: a britek pont ugyanezt csinálták Indiában, amíg azoknak elegük nem lett.

Érdekek vannak itt, ezen nem is kell meglepődni, és sajnos az egy fillért nem hoz a nyugatnak, hogy a magyart egyenrangú állampolgárként kezeljék és ne diszkriminálják ott, ahol esetleg már az ükapja is magyarnak (vagy legalább magyar ajkúnak) született.
De ha a jegybank vezetőinek hivatali esküt kell tenniük (magyarul kinyilvánítják, hogy elsősorban a magyar államhoz lojálisak), akkor azért álljon meg a menet.

Egy huszadrangú gyarmat vagyunk, srácok, és a nagyok nem fognak beleszólni a piszlicsáré törzsi súrlódásainkba, amíg adjuk nekik az olcsó munkaerőt, meg vámmentesen hozhatják be nekünk a Renault Thaliát meg a többi gagyit, amit direkt a mi piacunkra gyártanak, mert nálunk még meg is veszik. Ez van, nem fog ezen segíteni senki, azt csinálják a szlovákok, amit akarnak.

bircaman maxval · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.03.18. 19:21:49

@z:

A Renault Thaliát elsősorban a török piacra gyártják.

zotyikaa 2012.03.18. 19:55:02

@Mensikov: Hát ez érdekes lenne, mivel erre hivatkozással nem teszik lehetővé a magyarországon élő szlovákoknak.

@dr. birca max: Nem a 80-as évek végén, hanem 1992-ben. Csak Csehszlovákia maradt ki. Legalábbis azt nem találtam, és a magyar külügy sem.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.03.18. 22:15:29

@moTmeN: "de schengen utan nyugodtan tovakoltozhettem Europaba. :)"

Ez sajnos szomorú, de nagyon igaz. Én is pont így érzek. Keresem a saját utam Európába. :(

z 2012.03.18. 23:42:31

@BircaMan MaxVal (HCJD-tag):

en.wikipedia.org/wiki/Renault_Thalia

" Its key markets are Central and Eastern Europe, Latin America, the Maghreb, and most notably countries like Turkey, Brazil, Romania, Russia, Algeria, Colombia and Tunisia."
süti beállítások módosítása