Friss topikok

  • Janos Mohacsi: legfrissebb.info/18-rengeteg-holttest-kerult-elo-egy-magyar- maffiabirtokrol/ 20 évig tartó banda... (2016.06.21. 12:36) Mikuláš Černák és a magyar maffia
  • Zed4preZ: @abcd1234: az anyagi egzisztencia relatív fogalom, akik Magyarországon ún. mélyszegénységben élnek... (2015.08.20. 16:50) 1718. Következmények és mulasztások
  • lékek és ellensúlyok: @midnight coder: ""A baloldalon jelenleg egyeduralkodó Smer választói jórészt nemzeti érzelműek ... (2015.08.15. 16:23) 1716. Vannak itt balliberálisok?
  • Dr. Smit Pal....: Visszafoglalni az utolso negyzetcentimeterig, es halomra loni az osszes mocskos romant. (2015.06.30. 21:49) 1703. Mit kezdjünk Trianonnal?
  • midnight coder: Egy országban a szabadság kb. arányban van a fegyvertartás szabadságábal. Lásd USA vs Észak-Korea.... (2015.06.02. 06:38) 1698. Egy lefegyverző javaslat
lashee ,2005.07.26. 16:58

Pofonvágott szolidaritás

 

 

Baj van a világgal! Olvasom a rendőrségi hírekben, hogy kiraboltak egy stoppost. Egy tizennyolc éves breznóbányai legényke úgy gondolta, a nyári szünetben ezzel a közismerten költségkímélő módszerrel kel útra. Lehet, hogy Kerouac-i vágyak feszítették, lehet, hogy csak a szomszéd faluba akart eljutni. Egy 120-as Skoda sofőrje vette fel, mintegy igazolva a tételt, hogy a szakadt kocsit hajtókban több a szolidaritás, mint a csillivilli merdzsót vezetőkben (bár e sorok íróját egyetemi évei alatt, mikor maga is gyakran utazott így, vette már fel légkondicionált terepjáró is...). Aztán amikor a srác kiszállt, lefogták, elvették pénztárcáját és elhajtottak. És még tartsa szerencséjének, hogy nem agyabugyálták el.

 

Alávalóság! A lelketlen rablók nemcsak tinik tucatjainak vakációját tették tönkre, akiknek az eset nyilvánosságra kerülése után szüleik megtiltották, hogy ezt a közlekedési formát válasszák, hanem a sofőr és a stoppos közötti évszázados szolidaritás is óriási pofont kapott.

 

Stoppolás azóta van, mióta megjelentek az első automobilok, a lovas szekérre, mely hosszabb távon a gyalogosnál alig nagyobb sebességgel közlekedett, integetés nélkül is fel lehetett kéredzkedni. A bakon ülő már messziről látta az út mellett bandukolót, s ha nem tetszett a képe, nem „vette fel.” Egy lovas szekér irányításánál a fizikai erő sem volt mellékes, a kocsisok általában markos legények voltak, ha gond akadt az alkalmi utastárssal, lependerítették. Az autókkal más a helyzet. A fizikai erő legfeljebb egy negyvenéves Praga V3 vezetésénél szempont. Az autót sokan – főként a bolygóvárosokban élők – szinte kabátként használják, intim, személyes térnek tartják, és ennek megfelelően bánnak vele. Ahogy a hálószobájába sem vezet be mindenkit a sofőr, a kocsijába – sokszor maga mellé – sem ültet be akárkit. Ráadásul az országutak mentén legfeljebb néhány másodperc áll a rendelkezésére, hogy eldöntse, megáll-e. Ha úgy dönt, elviszi az út mentén integetőt, azzal mintegy a magánszférájába is befogadja. Elmondja neki, hogy reggel összeveszett az asszonnyal, hogy gond van a gyerekkel az iskolában, hogy a szomszédja egy kretén, hogy a főnöke egy pszichopata... Mindezt egy vadidegen embernek, akit akkor lát először, s nagy valószínűség szerint utoljára. Mert mellette ül, olyan, mintha ismerné. És persze, mert a mellette ülő mindenben egyetért vele, hogy is mondhatna ellent annak a kedves embernek, aki a sok tovahajtó bunkó után végre megállt, és felvette. És ez így megy, amióta stoppolunk. Piacosodott korunkban ez az utolsó bizalmi alapon működő közlekedési forma. Vagy már ez sem?

szólj hozzá

A bejegyzés trackback címe:

https://lashee.blog.hu/api/trackback/id/tr761284726

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása