Friss topikok

  • Janos Mohacsi: legfrissebb.info/18-rengeteg-holttest-kerult-elo-egy-magyar- maffiabirtokrol/ 20 évig tartó banda... (2016.06.21. 12:36) Mikuláš Černák és a magyar maffia
  • Zed4preZ: @abcd1234: az anyagi egzisztencia relatív fogalom, akik Magyarországon ún. mélyszegénységben élnek... (2015.08.20. 16:50) 1718. Következmények és mulasztások
  • lékek és ellensúlyok: @midnight coder: ""A baloldalon jelenleg egyeduralkodó Smer választói jórészt nemzeti érzelműek ... (2015.08.15. 16:23) 1716. Vannak itt balliberálisok?
  • Dr. Smit Pal....: Visszafoglalni az utolso negyzetcentimeterig, es halomra loni az osszes mocskos romant. (2015.06.30. 21:49) 1703. Mit kezdjünk Trianonnal?
  • midnight coder: Egy országban a szabadság kb. arányban van a fegyvertartás szabadságábal. Lásd USA vs Észak-Korea.... (2015.06.02. 06:38) 1698. Egy lefegyverző javaslat
lashee ,2012.12.28. 10:00

1420. Hat mondat, amit minden távmunkázó utál

tavmunka.jpg

Már jó ideje, hogy a szerző otthonról is dolgozik. A munkaadó számára ez nagyon előnyös, ha nyomon követhető munkáról van szó, mert a munkahelyfenntartással kapcsolatos kiadásokat a munkavállaló állja. A munkavállalónak sem rossz, hogy a bejárásra fordítandó időt megtakarítja, ez idő alatt más, társadalmilag hasznos tevékenységet végezhet. A távmunkának könyvtárnyi szakirodalma van. Abban azonban mindegyik forrás egyetért, ez a tevékenységi forma nagyban megnehezíti a munka és a magánélet szétválasztását, emiatt potenciális konfliktusforrás.

Összegyűjtöttük azokat a mondatokat, amelyeket egy távmunkát végző sem szeret hallani.
1. Lemegyek a boltba, rá tudnál nézni a levesre?
Ha a Hajógyárban dolgoznék, akkor is megkérdeznéd ezt?
2. Képzeld, ma a munkahelyemen...
Majd elmondod akkor, ha én is fejben hazajöttem a munkából.
3. Időzíts be valamit, és addig gyere át hozzánk.
Az időzítő arra van, hogy egy olyan tartalmat, amely estében ez fontos, pont akkor, és ne máskor jelentessen meg.
4. Jó neked, hogy a főnököd nem ellenőriz állandó jelleggel.
Egy online felületen végzett munka esetében ez nem is fontos, mivel gyakorlatilag percről percre nyomon követheti, hogy éppen mit csinálsz vagy nem csinálsz, anélkül, hogy a tarkódon éreznéd a leheletét.
5. Ide tudnál jönni? Csak egy perc az egész.
Ez éppen elegendő ahhoz, hogy kizökkentsen abból, amit csinálok. Vedd úgy, hogy egy bányában dolgozom.
6. Jó neked, hogy mindig otthon lehetsz.
De munka után hova menjek haza?

A sor tetszés szerint tovább bővíthető.

75 hozzászólás

Címkék: online távmunka foglakoztatás

· 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://lashee.blog.hu/api/trackback/id/tr394983996

Trackbackek, pingbackek:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

papilloma 2012.12.28. 14:15:01

Te miből élsz, ha egész nap otthon vagy?

Mikor lesz már munkád?

Ha bent dolgoznál, ott is elmész a géptől napjában többször is legalább tíz percre, nem?

Márpedig így nem lehet élni!

Én keményen dolgozom, te meg otthon lazsálsz. Mennyit is lehet így keresni?

vbliszko 2012.12.28. 14:36:59

Telefonban:
Én: - Kérlek hívj este, mert dolgozom!
Ő: - Azért gyorsan elmondom ...

GeriSoft 2012.12.28. 14:46:31

Szomszéd kérdi:: ma itthon vagy, nem dolgozol?
Itthonrol dolgozom...

TetraB 2012.12.28. 15:21:14

+ gyerekekkel: - 80% hatékonyság :)

"apa tedd be nekem a mesét"
"apa a tesó nem hagy békén"
"apa pisilni kell"
...

de a gyerekeket még meg lehet érteni, a kellemetlen, amikor a felnőtt társ sem érti meg, hogy ne zavarjon... utána megsértődik, hogy nem emlékszel, mit mondott.
ha meg szólsz, sértődötten elrohan, hogy nincs 5 perced

5 percem van, csak nem 15 percenként...

megoldás: iroda

soha többé otthoni munkát család mellett. :)))

sokkal több a hátránya, mint az előnye, ezt mondom 2 év otthoni munka után. és lelkileg sem tesz jót, hiányzik a munkahelyi csapat, kollégák, személyes kontaktus.

Jokerpofa 2012.12.28. 15:24:23

6. pont a legrosszabb, nekem legalábbis. Néha besokallok tőle.

sanyix 2012.12.28. 15:44:56

@papilloma: "-Te miből élsz, ha egész nap otthon vagy?
-Mikor lesz már munkád?
-Én keményen dolgozom, te meg otthon lazsálsz. Mennyit is lehet így keresni?"

"Márpedig így nem lehet élni!" ehhez még hozzá szokták tenni azt "hogy dehát a munkahelynek az egyik lényege a csapat, és a társasági élet, jobb szemtől szemben beszélgetni"

Teli találatok! Pont így megy. A legtöbb begyepesedett embernek a munka= elmész hajnalban valahova és ott rohadsz egész nap. És ezért nem terjed a távmunka, mert ezek a beidegződések vannak.

a_tom 2012.12.28. 15:47:59

Ejj, régi szép idők, amikor még az volt a divat hogy tisztelik egymást az emberek és a saját lakásukban is csendben voltak, valamint kopogtak mielőtt be szerettek volna menni a másik szobába ahol egy családtagjuk tartózkodott, nehogy zavarjanak. Ha az egyik megkérte a másikat valammire, akkor az felfogta, továbbá igyekezett a másik kedvére tenni. Pont úgy mintha próbálnának jóban lenni, jót tenni egymással. Tán még boldogok is voltak ettől.

Nem értem miből fejlődött ki ez a gátlástalan egoizmus amit túl sok helyen látok.

a rettegett drótos 2012.12.28. 15:48:56

- NEMIGAZHOGYMÁSFÉLTETVESNÉGYZETMÉTERREHÚZOMMAGAMÖSSZE ÉSMÉGEZTSEMLEHETTISZTELETBENTARTANI MIAF*ÉRTKELLMÉGIDEISBEMÁSZNI ITTAZEGÉSZKIB*OTTLAKÁS ERREAZASZTALOMONKELLLOMOLNI!!!!
-Jajj apa, hát majd összepakolok.

sánta vas 2012.12.28. 15:56:39

Régebbi időkben csak az írók tudták miről beszél a posztoló..:)

sanyix 2012.12.28. 15:58:22

@TetraB: ellenpélda:

sokkal több az előnye, mint a hátránya, ezt mondom 1 év otthoni munka után. és lelkileg jót tesz, akkor dolgozol amikor akarsz, nem kell hajnalban kelni, nem csesztet a főnök, otthoni kaját ehetsz, szar és drága bóti koszt helyett, jó környezet, kényelem. Nincsenek munkatársak akik ordítva telefonálnak melletted, -10 fokra állítják nyáron a légkondit, télen pedig +40-re, nem járkálnak körülötted állandóan, nem kell utazni, így idő sem pénz nem megy el erre, nem hallasz egész nap olyan szavakat mint "háer" "menedzsment" "szélsz" "anyavállalat" "tréning" "bekkofisz" "helpdeszk", stb.

gabcigirl 2012.12.28. 16:16:46

...és te otthon nem is csinálsz semmit:)))))

Rendíthetetlen Álamkatona 2012.12.28. 16:37:13

12 éve csinálom. 12 éve. Ebből az első négyet 45 négyzetméteren az asszonnyal és a friss gyerekkel folyamatosan együtt. Aztán szünidőben más gyerekeivel, mert én úgyis mindig otthon vagyok. Apjukként tisztel még másik három lány.

Ennyit akartam mondani.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.12.28. 16:39:22

szeretnem nem cask ugy venni, mindenkinek job lenne ha tenyleg egy banyaban dolgoznal, nepgazdasagi erdek

Gamma Leonis · http://gombamania.blogspot.com 2012.12.28. 16:42:39

Nekem ideális lenne a távmunka, mert évek óta rutinos netfüggő vagyok, és a szívem csücske hobbi munkám is egy blog. :-)

T2006 2012.12.28. 16:42:56

@sanyix: És te fizeted a fűtést és a hűtést! :)
Komolyra fordítva: Ez beállítottság kérdése. Egy extrovertált ember meghülyül egész nap egyedül otthon! Kell a kapcsolat, a személyes kommunikáció. Nekem személy szerint a rendszerességre is nagy szükségem van. Míg otthon sokszor tologatom a munkát, mindig van hirtelen más (mint most :)), addig a munkahelyemen pontosan be tudom osztani a feladataimat. Persze azért az a legjobb, hogy választhatok a két lehetőség közül!

no successful 2012.12.28. 16:59:18

@GeriSoft:
"Szomszéd kérdi:: ma itthon vagy, nem dolgozol?"

Én tudok egy másikat is: Gépezel ? (Értsd internetezel, vagy játszol ?)

Mindfield 2012.12.28. 18:05:28

@sanyix: " nem csesztet a főnök,"

Csak ippeg ott a határidő, és de csesztet a főnök, mert bármikor rád telefonálhat.

TetraB 2012.12.28. 18:12:53

@sanyix: persze, jó esetben meg lehet jobban oldani. anyagilag mindenképpen jobb így, de ha nem elég megértő a környezet, akkor nehéz. talán úgy lenne jó, hogy 2 hónap távmunka, 1 hónap bent.
én ráadásul nemzetközi csapattal dolgozok együtt így távolról, az időeltolódások és az a fajta ellenőrzés híján ami egy rendes munkahelyen van, lassabban haladunk. egyénileg tudok gyorsan haladni, de többet kell egymásra várni, problémásabb a kommunikáció.
mindenesetre én most kicsit besokalltam a távmunkától, valami normál helyet fogok nézni, aztán még persze lehet, hogy visszasírom :)))
de az is biztos, ha a párom is talál melót, a gyerekek is nagyobbak lesznek, akkor még jobban tudna működni.

Gerilgfx 2012.12.28. 18:31:43

nyugaton már évszázadok óta van olyan, hogy dolgozószoba.

itt aztán emberek dolgoztak, pl tanárok, írók, ügyvédek, könyvelők, kisiparosok, festőművészek, matematikusok, stb, tehát a társadalom kb negyede, aki abba a szobába zárkózott be, ha DOLGOZNI akart.

mert mégis hová a kurva anyjába ment volna védőbeszédet írni, tán az árokpartra, ásóval?

a magyar az egy eléggé begyöpösödött, elbutított, ignorens, sötét, pofátlan, bunkó nép.
sajnos nekünk még annyi eszünk sincs, hogy idáig legalább agyban eljussunk.

magyar ember teli szájjal 2012.12.28. 18:46:25

4 évet dolgoztam otthonról, aztán kivéreltem egy szobácskát egy irodaházban. Ég és föld! Visszaadta a normális életet, mindössze havi 50 ezerért.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2012.12.28. 18:46:55

Itthon dolgozom, egyelőre még a nappaliban. Mellettem a tévé, Zasszony nézi a kibebacott lakberendezési műsorokat, meg a többi ilyen kézműves francot.
Januárban befejezem a dolgozószobát és ZÁRHATÓ ajtóval becuccolok oda...
Jön majd a gyerek, kelleni fog egy elvonulós helyiség, különben tényleg nem lehet dolgozni.
Viszont nem fogok emiatt egy irodát bérelni, kidobva 100e Ft-ot egy hónapban.

A kedvencem nekem is a szomszédok. Kihiv, mert hozott a kutyának csontot. Odaadom nekik, erre elkezdi mesélni a történeteit (nyugdijas), és kurvára nem érti meg, hogy attól, hogy szabadidőruhában vagyok, és napközben van, én még dolgozom!

Jah, meg régebben a haverok.
Ugorjak már el neki napközben a postára, meg meghatalmazással ügyet intézni, mert ő csak este ér haza, én meg bármikor dolgozhatok... hát anyádat.

ErtelmetlenSzajkarate (törölt) 2012.12.28. 18:58:59

Két éve nyomom otthonról. Szoftver. Főnök látja a source repository-t, nem is kérdés mit és mikor csinálok. Skype megy folyamatosan. Hála az égnek három havonta megyek csak be az irodába (lehetne félévente, de ennyi kell, több nem).

Személyes tapasztalat, hogy otthon sokkal többet és nyugisabban lehet dolgozni. Igaz, van dolgozószobám, szerverszobám, légkondim és a fűtést is én fizetem (mert ugye napi 10 órával többet kell a meleg mint másnak). Viszont pizsiben dolgozom, nincs bérlet és anyám hoz kaját, megmelegíti lent a konyhában. Na, ez viszont megfizethetetlen. Munkahelyen azért is dolgozik mindenki kevesebbet szerintem, mert ott a sok hülye semmire se jó meeting, kávészünet, beszélgetés, dohányosoknak cigiszünet... stb.

cso zsi 2012.12.28. 19:02:57

@Gerilgfx: Dolgozószobája a magyar elitnek is volt évszázadok óta.
A cselédjének, a napi betevőjét-ruházatát megtermelő kétkezinek meg nem kellett, nem tellett.
Azok, akik most távmunkában tudnak dolgozni, nem főurak, nem nemesek, csak épp nem közösségben robotolnak.
A kisiparos anno is műhelyben dolgozott.

cso zsi 2012.12.28. 19:06:35

@Kőmíves Kelemen: "Jah, meg régebben a haverok."
plusz családtagok
"Ugorjak már el neki napközben a postára, meg meghatalmazással ügyet intézni, mert ő csak este ér haza, én meg..."
...egész nap a városban járkálok, elvégre egy szolgáltató cég alkalmazottja voltam. :)))

Norx 2012.12.28. 19:07:51

@Rendíthetetlen Álamkatona: "Apjukként tisztel még másik három lány."
:) csak az anyjuk férje meg ne tudja :)

igazságos 2012.12.28. 19:12:45

@papilloma: Mikor lesz már RENDES munkád? :D

Rohadj meg, hogy egész nap otthon vagy, és még meg is fizetik, gondolják, miközben ezt kérdezik. :D

@vbliszko: Én: - Kérlek hívj este, mert dolgozom!
Ő: nem érek rá, én is melózom! :D

A távmunka a mai Magyarországon IRIGYLENDŐ dolog, olyan, mint 35 évesen nyugdíjba menni, vagy a két részmunkaidős foglalkoztatásod. Titkolni kell, letagadni, mert rögtön jönnek a megjegyzések, az irigykedések, a gonoszkodások.

Celtic 2012.12.28. 19:19:32

@TetraB: Nalam heti bontasban van: negy nap a cegnel, egy otthon. Eredetileg ket nap volt otthon, de az tul sok volt (merthogy a kollegak ugyes-bajos dolgaival is neha nekem kell foglalkoznom).

Igy, 4-1 verzioban teljesen jo, leszamitva, hoyg dupla aram- es gazfogyasztasom van aznap, mikor itthon vagyok, plusz a berletet is igazabol a maradek negy napban hasznalom (4*2*4,5 utazas, az 36 jegy lenne, alig valamivel a berlet ara folott van. Ezert aztan nem egy jarmuvel megyek, hanem inkabb egy megallora is atszallok, igy maris 4*4*4,5 jegy kellene, sokkal jobban erzem magam :)

a rettegett drótos 2012.12.28. 19:22:12

ja, a másik oldal: kollegina minden nap autókázik 40km-t (megkapja érte a 9Ft.-ját, heh) hogy beüljön egy tök üres irodába, bebökje a lapost, és a fejére ragassza a telefont. Ráadásul ő aztán végképp nem teheti meg hogy ne dolgozzon, mivel vagy két tucat ember hívja gyak. megállás nélkül.
Hogy őt miért nem eresztik haza... a munka szempontjából teljesen mindegy hogy az irodában, a holdon, egy netkávézóban, vagy otthon ül...

Denton85 2012.12.28. 20:27:51

nekem 2 melóhelyem is van. alapból mind2 távmeló. de egyik helyre heti 2 napot bejárok. így a távmeló és a benti kiegészíti egymást. amikor már kezdek besüppedni otthon, akkor pont bemegyek emberek közé, amikor már elegem van, hogy bejárok valahova, akkor jól jön, hogy otthon dolgozom.

teotwawki 2012.12.28. 20:32:35

Szerintem is jellemfüggő.
Nálam még az is bejön a képbe, hogy éjjel valamiért többszörösére ugrik a hatékonyságom (szoftver). Gyakorlatilag az SVN commit-jaim 80% éjfél utáni.
Viszont nappal csak vegetálok, játszok a gyerekkel, macskával, takarítok, sétálok, bevásárlok, indexet és blogokat olvasgatok, max ha valami nagyon sürgős bugfix van, akkor melózok naplemente előtt.

dalia · http://dalia.hu 2012.12.28. 20:52:09

Óvónőtől:
"Anyuka, haza tudja vinni ebéd után a gyereket az oviból? Továbbképzésre megyünk és anyuka úgyis otthon van..."
Főnöktől:
"- Te ma tényleg szabin vagy?
- Igen, beteg a gyerek.
- De azért azt a prezentációt megcsinálod ugye?
- wtf, szabin vagyok!"

2012.12.28. 21:11:07

@teotwawki: Ismerős. Én azt találtam, hogy azért ugrik meg este a hatékonyág, mert nincs senki, aki zavar a hülyeségeivel.

pupumpa 2012.12.28. 21:15:51

2,5-3 órám ment el utazásra. Mindig mondtam, hogy ha ennyi ideig akár kulcstartókat, vagy bármi vackot csinálnék otthon, már megélnék.
Üzemanyagra, ruhára több ment el, mint az itthoni plusz fűtés.

Sosem tudtam megszokni az öltönyt, nyakkendőt. Egész nap feszengtem benne. Most puha szabadidőruhában, pólóban, papucsban vagyok egész nap.

Mindig hiányoltam a munkahelyekről egy kényelmes heverőt. 10-15 percet lazítani, hogy utána újult erővel lehessen a monitort bámulva okoskodni. Munkahelyen hiába mentem ki a kávézóba, állandóan a rinyáló kollégák sirámait kellett hallgatni, vagy ott is a munkával kapcsolatos dolgokról beszélni.
Most bármikor kimegyek fél órára kutyát sétáltatni a Dunához, vagy 10 percre kinyújtóztatom a tagjaimat a heverőn.

2X annyiért enni a 3X szarabb kaját az irodaház ebédlőjében.

Korán kelést sem tudtam soha megszokni. Reggel használhatatlan vagyok, ha előbb kelek mint ahogy jólesik. Viszont este felpörög az agyam. Akár éjjel egyig is 100%-os teljesítményt produkálok.
(Erre néha szükség is van, mert legtöbbször reggel tíz körül kezdek a régebbi fél hetes keléshez képest.)

Eleinte nálunk is probléma volt abból, hogy "úgyis itthon vagy, intézd már el ezt meg azt", de hamar kialakult. Kell a dolgozószoba, a nélkül nehéz lenne.

NAGYON FURCSÁNAK, SZINTE ÉRTHETETLENNEK TARTOM, HOGY A MAI TECHNIKA MELLETT ILYEN KEVESEN ÉLNEK AZ OTTHONI MUNKA LEHETŐSÉGÉVEL. IGAZÁBÓL MÁR AZ EGYSZERŰ TELEFON ELTERJEDÉSÉVEL CSÖKKENNIE KELLETT VOLNA AZ UTAZÁSOKNAK. DE ERRŐL SZÓ SINCS. EGYRE TÖBB ÜZEMANYAGRA, AUTÓRA, AUTÓÚTRA VAN SZÜKSÉG. EGYRE TÖBB HÍDRA, REPÜLŐRE. VAJON MIÉRT?

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2012.12.28. 21:25:10

Szintén éjszaka tudok rendesen dolgozni, akkor már nincsenek frissülő hirportálok, blogok, fórumok, kommentek. Alszanak az ügyfelek, az ismerősök, a két lökött kutyám is, és egy vödör tea mellett fülemen fülhallgatóval kitűnően lehet melózni :)

Jah, és hülyét kapok én is a koránkeléstől... ráadásul annál jobban nem bosszant semmi, minthogy órákat üljek a dugóban valahol a városban araszolgatva.

Asszony nyár elején lett "rendes" munka nélkül, elég hamar hozzászokott ehhez az életmódhoz. Most meg bekapta a legyet, úgyhogy élvezi a semmittevést, amig lehet :]

SillyKohn 2012.12.28. 21:33:09

@dalia:
Mit keres a beteg gyerek a munkahelyeden? ;)

jet set 2012.12.28. 21:39:12

Én minden nap megkapom az asszonytól, hogy milyen jó nekem, amikor itthon dolgozom.

jet set 2012.12.28. 21:41:51

@pupumpa: Dolgoztam egy multinál. Programozók Indiában, ügyfelek szerte Európában, de nekem mindennap be kellett mennem az irodába, csak azért, hogy a bejövő felhasználói igényeket továbbíthassam Indiába.

SillyKohn 2012.12.28. 21:43:41

@pupumpa:
Igazából viszonylag kevés munka végezhető TELJESEN jól otthonról. Egy SW fejlesztő elvileg tökéletesen eldolgozgat otthon, nekem is vannak ilyen kollégáim. Az ügyfelek viszont többször panaszkodtak, hogy ezek a srácok képtelenek normális supportot biztosítani, mert voltak esetek, amikor égett a ház, az ügyfél kétségbeesetten telefonált, de képtelenek voltak szót érteni, mert a gyerek üvöltött, a szomszéd szobába bezárt kutya vonított vagy a szomszéd nyomta éppen 10 percig a csengőt, mert beszélgetni akart. Hiába tudom, hogy ilyen esetek ritkán fordulnak elő, az ügyfelek pont leszarják és egy eset után is rögtön előjönnek olyan csúnya szavak, mint kötbér, szerződésbontás, banki garancia lehívása és hasonlók. Ilyenkor tetszik-nem tetszik, nem lehet távmunkát engedélyezni.

SillyKohn 2012.12.28. 21:48:44

@a rettegett drótos:
Talán pont azért, amit itt @SillyKohn: írtam, a tök üres irodában vélhetően csend és nyugalom van, amit a 20 ügyfél, aki, ahogy írod, non-stop a kolléganővel beszélget, valószínűleg értékel.

A Tyne folyó déli partja 2012.12.28. 22:33:24

az én kedvencem nincs benne, ezt anyám követte el. úgy kb. mindig. akkor, mire hazajövök a munkából, takaríts ki, moss ki, főzzél, úgy egy az egyben csinálj meg minden háztartási munkát, hát úgyis otthon vagy. az nem zavarta, hogy attól, hogy nem megyek be egy munkahelyre, még a munkát meg kellett csinálni. odáig nem terjedt el.

A Tyne folyó déli partja 2012.12.28. 22:36:37

@jet set: én is irigyellek...per pill itt nem zavarna senki, a munkámat el tudnám végezni itthonról is (csak a munkahely szerint nem). jobban szeretnék szabadabb lenni.

Martian (törölt) 2012.12.28. 23:19:20

@sanyix: "hogy dehát a munkahelynek az egyik lényege a csapat, és a társasági élet, jobb szemtől szemben beszélgetni"

Nekem a munkahely nem társasági élet volt, el is hajtottam azokat, akik a hátam mögött állva akarták megbeszélni a szappanoperát.
Illetve zajszűrős fejhallgatóval kellemes zenét hallgatva azért ki lehet zárni a locsifecsit.

Ma már otthoni meló, saját dolgozószobával, családtagoktól szeparálva... és élvezve a némileg aszociális önmegvalósítást. :)

rohadjmegARCgeci 2012.12.28. 23:23:03

Hülyét kapnék ha otthonról kéne dolgoznom.

zsolti_ 2012.12.28. 23:27:23

Hülyét kapnék ha nem otthonról kéne dolgoznom.

subtotal 2012.12.28. 23:33:59

@Jokerpofa: legrosszabb az, hogy munka után én gyakran húznék el a "munkahelyről", miközben párom meg hazaér pocolni akar otthon...

Bambano 2012.12.28. 23:44:29

Én is ottholdolgozós párti vagyok.
Egy csomó melót nem is lehet napközben csinálni, minek lennék melóhelyen.

2012.12.29. 00:22:00

@Gerilgfx: "nyugaton már évszázadok óta van olyan, hogy dolgozószoba."

Fasza. Nővéremék meg 36 négyzetméteres garzonban élnek hárman. Nemhogy dolgozószoba nincs, de tíz percet nem tudnak eltölteni anélkül, hogy ne lépnének egymás tyúkszemére. Nagy divatja van manapság, állandóan nyugathoz hasonlítgatni magunkat, és levonni a konzekvenciát, mi aztán mekkora pondrók vagyunk. Nem telik el nap, hogy az indexen ne lehessen olvasni hasonlót. Pl; a mai szentbeszéd címe: "Ha több pénzünk lenne, azt is elvernénk"
index.hu/gazdasag/2012/12/28/ha_tobb_penzunk_lenne_azt_is_elvernenk/

A cikk azt boncolgatja, mi tennének európa pógárjai ha hirtelen 10 százalékkal megugrana a havi bevétel. Amíg nyugati polgártársak félretennék, mi magyarok szégyenszemre elbasznánk -derül ki ebből a remek objektív cikkből-. Arra persze nem tért ki a szerző, hogy mit tenne a pénzügyi zseni európai polgártárs, ha havi 3-4000 euró helyett hirtelen csak 3-400 ütné a markát, akkor vajon mi a jó kurva anyját csinálna, és mi a jó kurva anyjából tudna félretenni. Szarból elég nehéz várat építeni, ez lehetne akár magyarország mottója is, de mi történetesen évszázadok óta lényegében ezt csináljuk. A gazdagok játszóterén próbálunk játszani csóróként. Bocs a trágárkodásért, de amikor ilyet olvasok mindig felmegy a pumpa.

2012.12.29. 01:00:17

@teotwawki: én is pont ugyanígy vagyok vele (éjszakai hatékonysággal), ugyanez a szakma - lásd dátum-idő :D

2012.12.29. 01:04:27

@canahari: Megjegyzem emellé, hogy én imádtam melóhelyen dolgozni, sőt 50 fős irodában toltuk. Imádtam!! Nem voltam én se különösebben dumálgatós, meg szocializálódós sem, de ha valami volt, akkor oda lehetett menni és megbeszélni, és különben is, nekem jólesett az a kis alapzaj, amit a melózó emberek okoztak :D

KékFény6 2012.12.29. 01:09:04

@Jankove: Azért nem egészen. A cikkből az is kiderül, hogy a nálunk szegényebb országban élők is inkább félretennének. Nekem is van több olyan ismerősöm, aki simán félretehetne havi 5-10e-et vészterhes időkre, de nem teszi, inkább elveri. Nagyon is igaz az a cikk, sajnos.

Netszamuráj 2012.12.29. 01:39:49

Nálunk van lehetőség az otthoni munkára, néha élek is vele. De a cikkben leírtak igazak, gyerek/asszony miatt nagyon nehéz ezt menedzselni. Mert ők úgy tekintenek rád, hogy otthon vagy, mintha csak hétvége lenne.

Amíg volt külön dolgozószobának használt helyiség, addig jó volt, de amióta van gyerek, azóta az a hálószobánk. Szóval most már kiszorultam az étkezőbe vagy a nappaliba. A nappaliban nem lehetséges a fentebb vázoltak miatt, az étkezőben meg roppant kényelmetlen, ott nincs akkora monitor, kényelmetlen a szék/asztal, stb.

bunkó · http://bunko.blog.hu 2012.12.29. 05:38:42

@Kőmíves Kelemen: Az éjszakai (hétvégi) hatékonyság-növekedés olyan szakterületeken dolgozók jellemzője, ahol a munka legkisebb megszakítása vagy látszólag jelentéktelen figyelem elterelés is komoly munka lassulást/visszaesést okozhat - ezek főleg a nagy szellemi koncentrációt igénylő területek.
Az ilyen munkakörben dolgozó emberek "tudatalattija" mintegy tiltakozik az olyan helyen/környezetben/időszakban végzendő agymunka ellen, ahol/amikor bármilyen csekély potenciális esély van arra, hogy valami megzavarja az elmélyedést (damoklész effektus). Ezen emberek, agya csak akkor indul be igazán, amikor a megzavarás valószínűsége a nullához közelít.

BA2017 2012.12.29. 06:35:38

Én ilyen is-is állapotú vagyok. Sok projektet otthon, sokat pedig "rendes" munkahelyen (reggel be, este haza) csinálok. Mindkettőt szeretem, mindkettőnek van előnye és hátránya.

rnzoli 2012.12.29. 08:45:28

2001 és 2004 között távmunkáztam kb. 4 napot az heti 5-ből. Rengeteg előnye ellenére lehetetlen volt folytatni.
- munkanélküli lett a feleségem és folyton szólt a rádió otthon a nappaliban, hogy ne unatkozzon
- megszületett az újabb gyerkőc ("nézz rá amíg elugrok a boltba, jó? most alszik")
- számítógép került a dolgozószobába, a nagyobbak azt akarta nyúzni délután
- a munkahelyemen visszaestek a megrendelések és inkább azoknak adták ki a melót, akik a főnök szeme előtt voltak, aggasztó volt a megjegyzést hogy "jé, hát téged is látni néha?"
- ha viszont melót kaptak, önkéntelenül is igyekeztem minél hamarabb eredményt produkálni, hiszen az én telesítményemet csak azok támaszthatták alá, no ebből lettek a 10 órás munkanapok ("most úgyis utaznék" magyarázattal - wft???)

Úgyhogy én kéredzkettem vissza, és inkább kelek nagyon korán, hogy a csúcsforgalom előtt beérjek. Néha még azért előfordul hogy itthonról dolgozok, és nem kevés nosztalgiám van a távmunka iránt, illetve csodálkozok hogy mennyit fejlődött a technika, gyorsabb az internetes VPN-es adatkapocsolatom mint a benti céges hálózat :)))

Kard 2012.12.29. 09:00:02

@Jankove: Nincs igazad, a cikkben is vannak szegényebb országok. Mondok neked jobbat. Előző munkahelyemen a kollégák jó része havi 800e+ nettót keresett és bakker a felének nem volt annyi megtakarítása sem, hogy 2 hónapot kihúzzon fizetés nélkül.
Persze voltak heti rendszerességgel egész családos étterembe járások, fiatalabbaknál mauricius meg sorolhatnám. A 60-70%-a az embereknek az egész pénzt amit keresett elverte teljesen.
Ez kulturális kérdés és sajnos a magyar az ilyen.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.12.29. 09:29:59

nagyon jók, és totál találóak.

Kovácsné · http://kovacsne.blog.hu 2012.12.29. 10:17:10

Az otthon dolgozásban nem az a jó, hogy a főnök nem csesztet a határidők miatt - hogyne csesztetne, ez a dolga. Hanem az, hogy felesleges baromságok miatt nem tud csesztetni. Ha ahhoz támad kedvem, hogy nyáron a negyven fokban meztelenül dolgozzak, itthon megtehetem. Ha jobban megy a munka úgy, hogy közben Led Zeppelint hallgatok, senki nem szól be érte, illetve nem illet minősíthetetlen megjegyzésekkel a hátam megett. Ha minden órában lazítok öt percet azzal, hogy ránézek az internetre, senkinek semmi köze hozzá. Ha itthon dolgozom, csak az számít, amit kiadok a kezemből. (Kuncsaftjaim 60-70%-ával életemben nem találkoztam). A posztolón viszont piszkálnék annyit, hogy a "Majd elmondod akkor, ha én is fejben hazajöttem a munkából" kitétellel nem tudok egyetérteni. Tök mindegy, hogy otthon vagy munkahelyen dolgozom, a házastársamhoz azért megyek hozzá, mert érdekel, amit mond (: Amikor a család hazaér munkából, iskolából, innen-onnan, akkor leszünk szívesek mi is kikapcsolni arra a pár órára. Aztán este, éjszaka újra lehet hajrázni (:
(Nálunk az egyetlen zavaró tényező az unatkozó nyugdíjas anyám. "Kivinnél Vácra, olyan szép idő van" "Basszus, nem tűnik fel, hogy dolgozom?" "De hát itthon ülsz egész nap...")

Nem a zsömle kicsi 2012.12.29. 10:55:38

En kb. 3 evig dolgoztam otthon foallaskent, de keptelen lettem volna erre kulon dolgozo nelkul. A dolgozo ez esetben egy irodava alakitott tarolohelyseg a tarsashaz foldszintjen - tehat a lakastol tavol. Tobbnyire zavartalanul tudtam dolgozni, es mivel kb. egy-masfel orankent kileptem cigizni a lepcsohaz ele, tobb szomszed azt hitte, hogy siman raerek, erre-arra.
Csak akkor lepodtek meg nehanyan, amikor mondjuk reggel 6-kor is lattak, meg este 9-kor is, es rajottek, hogy igen, meg mindig dolgozom, mert epp kozelit a hatarido vagy mert most jol haladok, inkabb csinalom, amig birom.

Amugy nalam teljesen valtozatos volt az 'aktiv' idoszak, volt hogy inkabb hajnalban keltem, es delelott 10-ig tartott a 100%-os hatekonysag, de volt hogy epp este 8-tol hajnali 2-ig. Szerettem csinalni, de orulok, hogy vege van.

Dandie (törölt) 2012.12.29. 11:05:58

@no successful: Mi igazság! Fejlesztői irodában dolgozom, de van, hogy mikor hazajövök, még pár dolgot átolvasok a neten, kipróbálok ezt-azt. Ilyenkor a "gépezel?" - minősített esetben a "játszol?" - kérdéstől falnak megyek.

2012.12.29. 11:42:16

@Kard: @Tesztelo.hu: Csak részben értünk egyet. Az első dolog: én minden statisztikát kétkedve fogadok. Számtalan alkalommal látok leírva dolgokat, aztán kimegyek az utcára, és szélesvásznon láthatom az ellenkezőjét. Ha országhatáron belül 5 perc alatt gátlástalan hazugságon kapom kedvenc objektív médiáinkat, vajon mennyire hihetek olyan felméréseknek, amit távolságból adódóan esélytelen leellenőriznem? Az emberek mindenhol csak emberek maradnak, a körülmények teszik azzá amivé, persze a körülményeket meg az emberek alakítják. Nekem is volt olyan ismerősöm, aki párjával középvezetőként, havi 1,2 millából (plusz prémiumok) kellett családot fenntartania, és folyton ment a sírás mekkora szar van a palacsintában, adósságok, nem jönnek ki a keretből stb. de azért közben mindig jutott kaszinóra, luxus családi nyaralásra, gyerekek pedig lényegében mindent készen kaptak az élettől. Van egy jó aranyköpés erre: mindenki a saját szintjén nyomorog. De azért lássuk be nem ez az általános. Magyarország elég különleges helyzetben van, ahogy korábban írtam, minekünk az jutott osztályrészül, hogy a gazdagok játszóterén kell (akarunk) játszani, a gazdagok játékszabályai szerint kell élnünk, de üres zsebbel elég nehéz játék ez. Itt már nyugati elvárások vannak, nyugati árakkal szembesülsz, bármerre mész, a levegővétel, a puszta létezés is egy halom pénzbe kerül, és sokszor feleslegesnek tűnő látszat dolgokra is pénzt kell költeni, miközben kajára is alig futja. Hazánk a törvényesített kizsákmányolás-kirablás fellegvára (azért sem a nyugati, sem a keleti kollégának nem kell szembesülni azzal a kiszolgáltatottsággal, hogy minden létező állami, és magán intézmény a pénzére utazik, minden jogszabály annak a jegyében fogan, hogyan tud megszabadítani minden megtakarításodtól, és ez a híres demokratikus jogállam, úgyszolván semmilyen védelmet nem nyújt a tisztességes adófizetőnek). Vannak nálunk szarabb helyzetben lévő országok, de azért ahhoz azt is hozzá kell tenni, az élet ott lényegesen egyszerűbb, olcsóbb is, és a társadalmi elvárásoknak is lényegesen könnyebb megfelelni. Lehet hogy az ukrán teszkóban nincs úgy rogyadásig rakva a polc, de cserébe harmadáron lököd tele az autód tankját. Gondoljunk csak a 80-as évek magyarországára, nem úsztunk akkor sem a lóvéban, de voltak az embereknek megtakarításaik, pontosan azért, mert mindent összevetve volt miből megtakarítani, és volt fix bevétel. Aztán vastagon dominál a pszichológia is: nap mint nap látod a nyugatot, a gazdagságot, benne élsz, de mindent a szemnek, semmit a kéznek… A balkánon ez nem frusztrál senkit, amit nem látsz, az nem is hiányzik annyira. Nem akarom mentegetni ezt a Magyar „nemzet”-nek már aligha nevezhető embercsoportot, sok hibánk van, amit magunknak is köszönhetünk… a saját családi körömben is van szép számmal olyan, aki egyik hónapról a másikra él, hónap végére üres a hűtő, de legújabb okostelefonra, 150 kábeltévé csatornára mindig van büdzsé… de azért lássuk azt is, ebben az országban hatványozottan nehezebb is élni, mint bárhol európában.

Zabaalint (törölt) 2012.12.29. 12:33:53

@Jankove:
Lehet, hogy már írtam neked máshol (belagezapista és zabalint 1 a-val is én vagyok/voltam), de ezt továbbra is urban legendnek tartom:

"Vannak nálunk szarabb helyzetben lévő országok, de azért ahhoz azt is hozzá kell tenni, az élet ott lényegesen egyszerűbb, olcsóbb is, és a társadalmi elvárásoknak is lényegesen könnyebb megfelelni."

Kezdjük Ázsia fejlődő államaival, gondolok itt Kínára, Indiára, Indonéziára és a kisebbekre, Indokína államaira, ezek gazdaságilag jóval elmaradottabbak nálunk, az átlagbér harmada a miénknek (az árak alacsonyabbak persze, de közben meg nincs szociális háló), a régiós különbségek is nagyok, ugyanakkor ott vannak a modern világ fellegvárai, és ha van pénz, bárki bármihez hozzájuthat, ahogy nálunk is, tehát igényként ott is megjelenik a csóró népnek minden, csak kifizetni nem tudja. Dél-Amerikában hasonló a helyzet. Egyetlen óriási különbség, hogy a latin-amerikaiknál és ázsiaiaknál a kelet-európai posztkommunista országokkal szemben hagyománya van a cselédsornak, tehát aki ezekben az országokban csóró, emiatt jobban el tudja fogadni, hiszen minden őse hasonló körülmények között élt, nálunk viszont a szocializmusban kisebbek voltak a társadalmi különbségek, amit aztán még 20 évig hitelekből fenntartottunk.

Amit írsz, egyedül talán Közép-Afrika vagy Kína nyugati részére igaz, ahol néhány HMCS életvitele kivételével tényleg nem látnak az emberek a modern világból semmit.

Epokit Drive 2012.12.29. 12:38:37

2002 óta nyomom otthonról. Menet közben volt házasság, gyerek, majd még egy gyerek, majd válás is, de az otthoni munkának nem volt hozzá köze, állíthatom.
Ha lehet kis otthoni irodaszerűséget csinálni, az mindenképpen jó, az öt percenkénti zavarást ezzel meg lehet úszni. Még jobb, ha (pl. tömblakásban) ki lehet venni egy alagsori lyukat pár ezerért havonta. Már egy emelet különbség is sokat segít.
Nálam az jött még be, hogy van heti egy napom, amit a legnagyobb partneremnél töltök fixen, így megvan a munkahely-fíling is, és jobban értékelem az otthoni nyugit.
Amúgy meg nyilván személyiségfüggő is a dolog. Én világéletemben magánzó voltam, az emberek jelentős része idegesít, különösen, ha hülye (passzív-agresszív, játszmázós, hisztis, finnyás, kényes, minden nap menstruál stb.). Aki "hülye" (ld. az előbbi listát), annak talán kevésbé való a távmunka, mert ezekhez partner kell, hogy kiélje, és az otthon, egyedül, nemigen akad. :)

Bitmester 2012.12.29. 12:50:13

Feleségemmel olvassuk a bejegyzést:

Ő: - Ez tényleg így van?
Én: - NEEM ez nálunk NEEM így van.
Ő: - Ezt te írtad, mi?
:) :) :)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.12.29. 13:30:07

-Ráérsz?
-Otthon vagy?
-Ha úgyis otthon vagy, miért nem főzöl magadnak?

Kard 2012.12.29. 15:09:28

@Jankove: Járj egy picit a világban és meglátod, nem így van. Épp Ukrajnában(Beregszász) vagyok a bezin itt is 300ft ("csak" egy százassal kevesebb mint otthon) messze nem harmadár ahogy hiszed, a dolgok (például ruházat) többe kerülnek mint pesten, egyedül a rezsi olcsóbb valamivel, de cserébe egy 30e forintos fizetés jónak számít. Mégis tudnak egyesek megtakarítani. Szóval ez kultúra függő. Kár mentegetőzni a magyarok nagy része ilyen.

Gerilgfx 2012.12.29. 15:17:25

@Jankove: senki nem az anyagi vonzatáról beszélt, de örülök, hogy még ezt se sikerült felfognod.

A Tyne folyó déli partja 2012.12.29. 17:59:10

@sanyix: ebben én azt nem értettem soha, hogy miért kell a munkatársakra gondolni alapvetően, mint baráti társaságra? ha otthon dolgozik, akkor nem is lehetnek ismerősei, vagy mi?

A Tyne folyó déli partja 2012.12.29. 18:05:09

@Martian: már ahol tudsz zenét hallgatni...nálunk pl. nem lehet. @Jankove: te nehogy elhidd már, hogy azon a nyugaton (már megint: HOL????) alapvető mindenhol a dolgozószoba...max. kinevezik a kisszobát annak. már, ha van extra. nekem pl. van, egy annak berendezett, mert egyedül lakom és van két helyiség a nappalin kívül. de ha mondjuk szülő, plusz két gyerek lakik háromszobásban, akkor mégis, melyik legyen a dolgozó? arról nem is beszélve, hogy na és ha én kinevezem a plusz szobámat dolgozónak, aztán ideköltözik a barátom, neki hogy lesz dolgozója? ahhoz kellene még egy szoba...elég abszurdum azt képzelődni, hogy a "nyugaton" minden egyes családnak van egy plusz szobája, hogy tudja dolgozószobának használni.

A Tyne folyó déli partja 2012.12.29. 18:08:39

@Tesztelo.hu: a híres-nevezetes nyugaton, pénzügyi területen dolgozva elmondom én neked, hogy mit csinálnak, ha ugrik a bevételük: (vagy csak simán nem adja le a menedzser időben a túlórapapírt): sírnak nekem a telefonba, hogy jaj, nem kaptam meg még a pénzt, most mi lesz, kölcsön kell kérnem, mert 100 fonttal kevesebbet kaptam. tartalékuk, az esetek 80%-ban nincs. nem kell azt hinni, hogy magyar sajátosság.

A Tyne folyó déli partja 2012.12.29. 18:19:25

@Kovácsné: ezt mondom én is, én is fordítottam. anyám szerint: úgyis otthon vagy. ja, a munka meg majd csak elvégződik valahogy...@Kard: nem kultúra, hanem emberfüggő...nekem pl. egy-két időszakot leszámítva (lakásvásárlás után közvetlenül, pl.) mindig is volt megtakarításom, nem okozna gondot most, ha valamiért csúszna a fizetés. exnél az egész család olyan volt, hogy fizetésnapon összevásároltak minden szart, éjjel-nappali háromszoros áron, hó végére semmi pénz nem maradt. angol kolléga egy héttel a fizetés után már sír, hogy elfogyott, az ügyfelek szintén. tesóm volt munkatársa, szintén angol, ősztől télig csak azért dolgozott, hogy a kölcsönből finanszírozott nyaralást vissza tudja fizetni. másik kolléga: ha nekem van fizetésig még 200 fontom, akkor úgy érzem, hogy muszáj elköltenem...egyik se magyar. emberfüggő, nem kultúra.

Esélyegyenlőség 2013.01.08. 22:59:47

Már jó ideje, hogy a szerző otthonról is dolgozik….
- Ha írja, biztosan így van
A munkaadó számára ez nagyon előnyös, ha nyomon követhető munkáról van szó, mert a munkahelyfenntartással kapcsolatos kiadásokat a munkavállaló állja….
- Mintha egy nyomozó iroda hirdetését olvasnám. Egyébként értelmetlen a mondat,
mi is lehet az összefüggés a „nyomon követhető munka” és aközött, hogy a kiadásokat a
munkavállaló vállalja. Szeretném hangsúlyozni, hogy munka-vállalóról és NEM költség-vállalóról
beszélünk. Jelezem fő szabály szerint a munkavégzés költségei a munkaadót terhelik, ezzel ellentétes eseteket a „Rabszolgatartó Társadalmak” c. fejezetben lehet olvasni.
A munkavállalónak sem rossz, hogy a bejárásra fordítandó időt megtakarítja, ez idő alatt más, társadalmilag hasznos tevékenységet végezhet….
- Tényleg, ezt csak úgy megengedik szegény munkavállalónak. És mi van akkor, ha „ez idő alatt”
társadalmilag haszontalan tevékenységet végez, esetleg alszik, vagy „*testedz”.
A távmunkának könyvtárnyi szakirodalma van...
- Nincs!!! Amint „Távmunka” sincsen, 14 év elteltével meg lehetne érteni, hogy a munkaadó
székhelyétől, telephelyétől földrajzilag távol eső helyről végezhető foglalkozás van!!!
A szakmajegyzékben NEM szerepel a „távmunka” megjelölés”!
Abban azonban mindegyik forrás egyetért, ez a tevékenységi forma nagyban megnehezíti a munka és a magánélet szétválasztását, emiatt potenciális konfliktusforrás….
Nem igaz az állítás! Ad 1, - Minden munkahelynek meg kell felelnie a zavartalan és magas színvonalú
munkavégzéshez szükséges körülményeknek. Ad 2. Közösségi munkahelyek is lehetnek un. távoli munkahelyek. Ad 3. A rugalmas munkavégzési formák, akár elő is segíthetik a munkavégzés és a családi élet harmóniáját.
süti beállítások módosítása