És akkor a közösségi médiát kevésbé sikeresen használó köztársaságielnök-jelöltek után nézzük meg azokat, akik a Facebook-oldalukat rendeltetésszerűen használják, vagy próbálják használni.
Ha azt mondom, Jozef Behýl, aki nem a politikával kel és fekszik, valószínűleg nem fogja kapából tudni, hogy egy megyei főellenőrről, vagy az Érsekújvári Területi Labdarúgó-szövetség Sporttechnikai Bizottságának alelnökéről van-e szó, pedig Jozef Behýl államfőjelölt, aki aktív facebooker, és a legnagyobb közösségi hálózaton ugyanannyian szeretik, mint a buta domainnevet lefoglaló Ján Čarnogurskýt. Míg az utóbbinak 8411 lájkja van, az előbbit 8355-en szeretik, ami hangyabokányi, pár perc alatt megváltoztatható különbség, pedig kettejük közül Čarnogurský a valaki. Behýl a 18-24 éves korosztály körében a legnépszerűbb, amit nem tudom, mivel ért el. Csak ma öt posztot tolt. A profilt 2013. augusztus 9-én hozta létre.
Ha már így megemlítettük, jöjjön Ján Čarnogurský, akit a 35-44 évesek szeretnek a fészen a legjobban. Ma két posztot tolt. Van videóblogja is, amit itt megoszt a szerencsés érdeklődőkkel. Azt is megtudhatjuk, hogy rendesen végighaknizta a kisebb rádióállomásokat is. És azt is innen tudjuk, hogy járt Magyarországon is, és ha már ott volt, koszorúzott. A profilt még tavaly március 3-án hozta létre, azaz ő tudta, mit akar.
A legtöbben a FB-on Andrej Kiskát szeretik, az elnökjelölti lájkok kb. felével rendelkezik, 53 426-tal. Ma nem posztolt, egyébként napi 1-2 bejegyzése van, azaz nem akarja elárasztani a rajongóit, hogy az agyukra menjen. Valószínű, hogy a FB-hirdetések eredménye, hogy olyan ismerőseim is lájkolták, akikről eddig azt gondoltam, nem is ismerik az elnökválasztás szót. Kiska a 18-24 éves korosztály körében a legnépszerűbb, mondom, a hirdetések. Ez az ember politikailag elég üres, ha ő kerül Ficóval a második fordulóba, valszeg otthonmaradásra fog bírni, mert nem tudom, hogy mit szeretne, de ez nem tartozik az elnökjelöltek FB-használata témakörbe.
Radoslav Procházka a legaktívabb szocmédia felhasználó valamennyi jelölt közül, a szokásosak mellett a Pinteresten és az Instagramon is megtaláljuk, ahol a többi jelöltet nem, de van LinkedInje és Flickre is. FB oldalált tavaly július 8-án hozta létre. Változatos kampány, futással, csajokkal görkorizással, családdal, feleséggel. Procházkát 18 383-an szeretik, a 18-24 évesek körében a legnépszerűbb. Ha szlovák lennék, lehet, hogy rá szavaznék.
#VolimMilana HASHTAG Milan Kňažko borítóképe, elvtársak!!! Ezt biztos valamelyik ifjonc javasolta a kampánycsapatból, mert Kňažko nem tipikusan az a FB toló korosztály. 7790-en lájkolják őt. Ma hármat posztolt. Az idővonalát 1989-ig vezeti vissza. Igen, ő megteheti. Kňažko a 25-34 éves korosztály körében a legkedveltebb.
Helena Mezenská 3671 lájkkal gazdálkodik, hát, nem valami sok na. Az elmúlt 24 órában ötöt posztolt. Január 10-én hozta létre az oldalt. Szerintem túl sűrűn posztol, de a 25-34 éves korosztálynak lehet, hogy ez kell. (Amúgy nem.)
Adott három párt. E három párt különböző formációkban háromszor kormányzott. Ha hármuk közös jelöltjét 1969-en lájkolják a Facebookon, akkor ott valami nagyon nagy baj lehet, vagy nem úgy tetszenek gondolni, uraim? Pavol Hrušovský képviselői fizuja egy részét FB hirdetések vásárlására fordíthatná, mert ez így nem túl jó. Az oldalát tavaly december 27-én hozta létre, nem volt elkapkodva.
Az Államfőválasztás 2014 sorozat minden posztja.