Egy ideje leszoktam már arról, hogy a Socialmedia Today, és a hasonló, egyébként nem rossz oldalak blogírási tippjeit olvassam. Az, hogy az ember blogol már egy darab ideje, nem jelenti azt, hogy mindent tud erről a műfajról. Épp úgy, mint az élet egyéb területein, itt is képezni kell magunkat, ha nem akarjuk, hogy az olvasó azt mondja: ez a faszi csak ugyanazt tudja. De a tököm tele van az olyan típusú tanácsokkal, hogy ne írj hosszút, mert az emberek nem fogják elolvasni. Ez ugyanis egyszerűen nem igaz. Ha érdekes a poszt, elolvassák. Aki pedig rövidet akar olvasni, menjen a Twitterre, ami nagyszerű platform ahhoz, hogy reggelente 3 perc görgetéssel képbe kerülj a „dolgokkal” kapcsolatban, és még a 140 karaktert sem muszáj végigolvasni.
A legutóbb közreadtak egy jótanácssort: 11 esszenciális összetevő, amelyekre minden blogposztnak szüksége van. Természetesen infografika formájában, mert ha pontokba szedték volna, biztosan senki nem olvassa el.
Link az eredeti helyre.
Nem állítom, hogy aki most kezd ismerkedni a témával, annak egy ilyen összefoglaló nem nyújt hasznos támpontokat. (Ugyanakkor az is utópisztikus elképzelés, hogy izzad a Kezdő Blogger a gépe előtt, és nézi, hogy megvolt-e a hetedik pont.) De ma világszerte több milliónyi blog tenyészik. Az a baj az ilyen összefoglalókkal, hogy eleve azt feltételezik, hogy ezek írói gignatikus látogatószámra hajtanak, eladni akarnak valamit, kényszerből/munkából blogolnak stb. Az, hogy egy blogger esetleg szeret blogolni, nehezen fér az amerikai fejükbe.
Na de nem leszünk genyák, a Socialmedia Today blogolással kapcsolatos írásait itt olvashatod amúgy.