Friss topikok

  • Janos Mohacsi: legfrissebb.info/18-rengeteg-holttest-kerult-elo-egy-magyar- maffiabirtokrol/ 20 évig tartó banda... (2016.06.21. 12:36) Mikuláš Černák és a magyar maffia
  • Zed4preZ: @abcd1234: az anyagi egzisztencia relatív fogalom, akik Magyarországon ún. mélyszegénységben élnek... (2015.08.20. 16:50) 1718. Következmények és mulasztások
  • lékek és ellensúlyok: @midnight coder: ""A baloldalon jelenleg egyeduralkodó Smer választói jórészt nemzeti érzelműek ... (2015.08.15. 16:23) 1716. Vannak itt balliberálisok?
  • Dr. Smit Pal....: Visszafoglalni az utolso negyzetcentimeterig, es halomra loni az osszes mocskos romant. (2015.06.30. 21:49) 1703. Mit kezdjünk Trianonnal?
  • midnight coder: Egy országban a szabadság kb. arányban van a fegyvertartás szabadságábal. Lásd USA vs Észak-Korea.... (2015.06.02. 06:38) 1698. Egy lefegyverző javaslat
lashee ,2009.02.20. 17:08

Közlekedünk, közlekedünk?

Az Új Szó archívumában böngészve találtam ezt az írást a közlekedési törvényről. Gondoltam, közreadom én is.


Hatodik napja van érvényben a régi toldozott-foldozottat felváltó, a koalíciós torzsalkodásokon egyszer már elbukott, de vitathatatlanul szükséges új közlekedési törvény. Sűrűn volánhoz ülő emberként ez alatt a hat nap alatt már arra is rájöttem, az államháztartás mellett kik lesznek az új jogszabály fő haszonélvezői: a féklámpaégő-gyártók és -importálók. Az ötven kilométer/órás megengedett sebességre való lassításkor ugyanis a helységnévtábláknál a padlófékezések miatt olyan intenzív piros villogást láthatunk, mely egy gyengébb falusi kultúrház Zámbó Jimmy-emlékműsorának fénydíszleteként is elmenne.

Ez pedig bizonyosan az égők gyorsabb elhasználódásához fog vezetni. Ugyanakkor izgatottan várom a minden pénteken kiadott rendőrségi statisztikát a balesetek számának alakulásáról. A hatóságok nagyon derűlátóak, már vasárnap megjelentettek egy közleményt arról, hogy múlt vasárnap – a törvény hatályba lépésének napján – kevesebb baleset történt, mint más vasárnapokon. De egyrészt nem eszik olyan forrón a kását, másrészt a vasárnap a baleseti mutatók szempontjából atipikus: ebédig kevesen mozdulnak ki otthonról, templomba pedig jobbára gyalog járnak, legalábbis vidéken.

A minap Dunaszerdahelyre kellett mennem. Elhatároztam, hogy időben indulok, és mindenközlekedési szabályt betartva jutok el a Komáromtól 55 kilométerre levő városba. Ez nem sikerült: mivel a kocsim még nincs hozzászokva az új közlekedési törvényhez, csak lakott területen sikerült rávennem, hogy ötvennel menjen… Nem mondom, hogy mátrixos érzés fogadott, de kicsit olyan betépetten lelassult fílingje volt a vezetésnek. Ötvennél mintha állna az autó. Vagy mintha egy területi bajnokságban játszó focicsapat a téli szinten tartó kondiedzés keretében futva tolná. Lehet, hogy ez részben azoknak a rutinsofőröknek is köszönhető, akik nem regisztrálták, hogy Alistálon, Albáron és Hegyétén leszerelték a negyvenes táblákat – a középsőként említett településen nagy hevükben a szlovák helységnévtáblát is elvitték, csak nehogy Slotáék megtudják –, és megszokásból vezetve soroltak alacsonyabb sebességfokozatba.

Azt mondják a hozzáértők, a 10 km/h-val alacsonyabb sebesség 9 méterrel rövidebb fékutat jelent. Ha ezen (is) múlik, hogy évente ne tűnjön el egy kisebb falunyi ember, ám legyen. De akkor a hummerosok is tartsák be!
szólj hozzá

Címkék: közlekedés új szó közlekedési törvény

A bejegyzés trackback címe:

https://lashee.blog.hu/api/trackback/id/tr351285491

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása