A Petit Press megmondja a tutit a
Sme történelmi mélypontjáról. Az alábbiakban a legjobb szlovák médiaelemző
portálról a medialne.sk-ról ismertetnénk egy hírt.
A portál naponta (és/vagy a
szokásos periódusidőben) ismerteti a tévék nézettségét, lapok olvasottságát,
portálok látogatottságát, miazmás. A legutóbbi ismertetésből az derült ki, hogy
a Sme című, a magyarországi tudósítók által általában a polgári liberális
jelzőkkel aposztrofált napilapból még soha nem adtak el ilyen kurva keveset,
mint a legutóbbi mért hónapban, februárban: 54 589 példányt. Pedig a Sme
egy igen jó lap.
Peter Macinga, a kiadó kétméteres
kereskedelmi igazgatója, az igazgatótanács tagja, aki a Perextől, a Pravda kiadójától jött, elmondta, azért csökkent le így a példányszám, mert 2008-ban
úgy döntöttek, hogy a standi lapeladás-ösztönzésre szánt marketingköltségeket
előfizető-toborzó projektekre fogják fordítani. Macinga a portálnak elmondta,
hogy az előfizető-szerzés hosszútávfutás, de már a következő negyedév elején
meglesznek az eredményei.
Ugyanakkor a nyilatkozó azzal
próbál vigasztalódni, hogy a Sme on-line nagyon felfutott.
Az egészhez mindössze annyit
szeretnék hozzáfűzni, hogy a zászlóshajónak kikiáltott napilap most már alig
kétszer annyi példányban fogy, mint a szlovákiai magyar kisebbség napilapja, az Új Szó, tessék, meg lehet nézni.
És ez viszont már akár problematikus
is lehet.