Friss topikok

  • Janos Mohacsi: legfrissebb.info/18-rengeteg-holttest-kerult-elo-egy-magyar- maffiabirtokrol/ 20 évig tartó banda... (2016.06.21. 12:36) Mikuláš Černák és a magyar maffia
  • Zed4preZ: @abcd1234: az anyagi egzisztencia relatív fogalom, akik Magyarországon ún. mélyszegénységben élnek... (2015.08.20. 16:50) 1718. Következmények és mulasztások
  • lékek és ellensúlyok: @midnight coder: ""A baloldalon jelenleg egyeduralkodó Smer választói jórészt nemzeti érzelműek ... (2015.08.15. 16:23) 1716. Vannak itt balliberálisok?
  • Dr. Smit Pal....: Visszafoglalni az utolso negyzetcentimeterig, es halomra loni az osszes mocskos romant. (2015.06.30. 21:49) 1703. Mit kezdjünk Trianonnal?
  • midnight coder: Egy országban a szabadság kb. arányban van a fegyvertartás szabadságábal. Lásd USA vs Észak-Korea.... (2015.06.02. 06:38) 1698. Egy lefegyverző javaslat
lashee ,2005.02.27. 15:02

Látszólag nyugodt hétvége volt az utakon

Látszólag nyugodt hétvége volt az utakon. Szombaton mindössze 97 közlekedési baleset történt. Anton Kulich országos rendőrfőkapitány elégedetten dőlhet hátra: „Ez igen! ĺgy kell! A Héja-akció meghozta eredményét”. A 97 – bár éppen 97-tel több a kívánatosnál – a közlekedési balesetek számát tekintve alacsonynak mondható. Már-már megtapsolnánk a ragyogó rendőri intézkedést, ámde tavaly ugyanezen a szombaton 112 gázolás, karambol stb. történt, pedig akkor nem felügyelte az átlagosnál több rendőr az utakat. 2004-ben 603 ember halt meg közlekedési balesetben. Még ha ez a szám a legalacsonyabb is 1994 óta, akkor is egy kisközségnyi ember vesztette értelmetlenül életét. Ezek a fekete adatok legitimálnak mindenféle közlekedésrendészeti akciót. Ám a közúti halandóság statisztikáit látva nem tudunk mást tenni, mint tétován visszhangozni az egy hete – az akció indulásakor – feltett kérdésünket: de mi lesz utána?

A Héja nem „foltozza be” az utakat. Márpedig a közutak többsége katasztrofális állapotban van. A Nagymegyeren végigvezető főúton legalább öt olyan kátyú van, amelynél könnyen törhet a tengely. És ez első osztályú út. Az alacsonyabb osztályúakról jobb, ha nem is szólunk. A Héja nem ül be az (autós)iskolapadba. A problémák gyökere pedig részben itt keresendő. A nemrég elfogadott törvény ugyan megszigorít ezt-azt, de a minőségi képzést nem feltétlenül garantálja. S amíg elhasznált autókban – melyeket a törvény értelmében az oktató másra is használhat, mondjuk krumplit szállíthat vele –, gyorstalpalókon – ki nem látott még „egyéni időbeosztást” kínáló autósiskola-hirdetést? – is lehet jogosítványt szerezni, a közlekedés színvonala nem fog javulni. A Héja nem számolja fel a rendőri korrupciót. E sorok írója lenne a legboldogabb, ha a törvény őrei egytől egyig félelem és gáncs nélküli lovagok lennének, de tudjuk, a valóság nem ez. És akinek a munkájához elengedhetetlen a jogosítvány, az hajlandó eltekinteni a közeg számlaadási kötelezettségétől. Ugyan az ilyen rendőrből lényegesen kevesebb van, ám az autósok hajlamosak az általánosításra... A Héja nem ad pénzt téli gumira, e nélkül pedig februárban autózni legalábbis nem az igazi. Ám egy valamirevaló téligumi-készlet ára majdnem azonos a nettó tanári fizetéssel. ĺgy sokan a garázsban teleltetik autójukat. Ha mégis nekiindulnak, könnyen baleseti statisztikai adat lehet belőlük.

Hétfőtől hétfőig 30 ezer kihágás és 61 bűncselekmény történt az utakon, az államkassza 20 millióval lett gazdagabb. A Bush–Putyin-találkozó előtt ez nem jön rosszul, de az eredmények csak látszateredmények. A 30 ezer kihágás akkor is megtörtént volna, ha nincs az ellenőrzés. Ám amíg a gondok rendszerszintű orvoslása nem történik meg – és ez nem holnap lesz –, addig maradnak ezek a kampányszerű megoldások. Jobb híján.

Látszólag nyugodt hétvége volt az utakon. Szombaton mindössze 97 közlekedési baleset történt. Anton Kulich országos rendőrfőkapitány elégedetten dőlhet hátra: „Ez igen! ĺgy kell! A Héja-akció meghozta eredményét”. A 97 – bár éppen 97-tel több a kívánatosnál – a közlekedési balesetek számát tekintve alacsonynak mondható. Már-már megtapsolnánk a ragyogó rendőri intézkedést, ámde tavaly ugyanezen a szombaton 112 gázolás, karambol stb. történt, pedig akkor nem felügyelte az átlagosnál több rendőr az utakat. 2004-ben 603 ember halt meg közlekedési balesetben. Még ha ez a szám a legalacsonyabb is 1994 óta, akkor is egy kisközségnyi ember vesztette értelmetlenül életét. Ezek a fekete adatok legitimálnak mindenféle közlekedésrendészeti akciót. Ám a közúti halandóság statisztikáit látva nem tudunk mást tenni, mint tétován visszhangozni az egy hete – az akció indulásakor – feltett kérdésünket: de mi lesz utána?

A Héja nem „foltozza be” az utakat. Márpedig a közutak többsége katasztrofális állapotban van. A Nagymegyeren végigvezető főúton legalább öt olyan kátyú van, amelynél könnyen törhet a tengely. És ez első osztályú út. Az alacsonyabb osztályúakról jobb, ha nem is szólunk.

A Héja nem ül be az (autós)iskolapadba. A problémák gyökere pedig részben itt keresendő. A nemrég elfogadott törvény ugyan megszigorít ezt-azt, de a minőségi képzést nem feltétlenül garantálja. S amíg elhasznált autókban – melyeket a törvény értelmében az oktató másra is használhat, mondjuk krumplit szállíthat vele –, gyorstalpalókon – ki nem látott még „egyéni időbeosztást” kínáló autósiskola-hirdetést? – is lehet jogosítványt szerezni, a közlekedés színvonala nem fog javulni.

 A Héja nem számolja fel a rendőri korrupciót. E sorok írója lenne a legboldogabb, ha a törvény őrei egytől egyig félelem és gáncs nélküli lovagok lennének, de tudjuk, a valóság nem ez. És akinek a munkájához elengedhetetlen a jogosítvány, az hajlandó eltekinteni a közeg számlaadási kötelezettségétől. Ugyan az ilyen rendőrből lényegesen kevesebb van, ám az autósok hajlamosak az általánosításra...

A Héja nem ad pénzt téli gumira, e nélkül pedig februárban autózni legalábbis nem az igazi. Ám egy valamirevaló téligumi-készlet ára majdnem azonos a nettó tanári fizetéssel. ĺgy sokan a garázsban teleltetik autójukat. Ha mégis nekiindulnak, könnyen baleseti statisztikai adat lehet belőlük.

Hétfőtől hétfőig 30 ezer kihágás és 61 bűncselekmény történt az utakon, az államkassza 20 millióval lett gazdagabb. A Bush–Putyin-találkozó előtt ez nem jön rosszul, de az eredmények csak látszateredmények. A 30 ezer kihágás akkor is megtörtént volna, ha nincs az ellenőrzés. Ám amíg a gondok rendszerszintű orvoslása nem történik meg – és ez nem holnap lesz –, addig maradnak ezek a kampányszerű megoldások. Jobb híján.

szólj hozzá

A bejegyzés trackback címe:

https://lashee.blog.hu/api/trackback/id/tr341284696

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása