Tudja ezt a legtöbb autós is, és eszébe sincs lassítani, ha este vagy hétvégén jár arra, amikor a kutya se dolgozik az építkezésen, vagy legfeljebb A 63-as főúton Pozsony felé tartó, napi több tízezer autó sebességét már jó ideje korlátozza egy negyvenes tábla Somorja elején. Kiegészítő tábla is figyelmeztet: Vigyázz!
Autókihajtás az építkezésről! Ha egy ilyen (sajnos, gyakran szó szerint) halálosan megterhelt út mentén építkeznek, és ott teherautók járnak kibe, indokolt a sebesség korlátozása. Igen ám, de a munkaidő leteltével a dolgozók lapátot, betonkeverőt hátrahagyva húznak haza, így a teherautók sem közlekednek.
De a negyvenes tábla az egy makacs dolog, az marad, noha ottléte teljességgel szükségtelen. az. Egy rendőrnek viszont hiába próbálná bárki elmagyarázni, hogy biztos úr, ha nem dolgoznak az építkezésen, autókihajtás sincs, így nem kell lassabban menni.
A közúti közlekedés résztvevőinek ugyanis nincs joguk felülbírálni a közlekedési táblákat. Pedig a megoldás rendkívül egyszerű: a sebességkorlátozó tábla oszlopára el kellene helyezni egy kiegészítő táblát, melyen pontosan ott állna, melyik időintervallumban kell lassabban haladni. Utána meg mindenki nyomhatná hatvannal, hadd lobogjon a haja. De úgy látszik, ehhez már akkora szellemi energiákat kellene mozgósítani a területileg illetékes közlekedésrendészeten, amekkorára a rendszer már képtelen.
Autókihajtás az építkezésről! Ha egy ilyen (sajnos, gyakran szó szerint) halálosan megterhelt út mentén építkeznek, és ott teherautók járnak kibe, indokolt a sebesség korlátozása. Igen ám, de a munkaidő leteltével a dolgozók lapátot, betonkeverőt hátrahagyva húznak haza, így a teherautók sem közlekednek.
De a negyvenes tábla az egy makacs dolog, az marad, noha ottléte teljességgel szükségtelen. az. Egy rendőrnek viszont hiába próbálná bárki elmagyarázni, hogy biztos úr, ha nem dolgoznak az építkezésen, autókihajtás sincs, így nem kell lassabban menni.
A közúti közlekedés résztvevőinek ugyanis nincs joguk felülbírálni a közlekedési táblákat. Pedig a megoldás rendkívül egyszerű: a sebességkorlátozó tábla oszlopára el kellene helyezni egy kiegészítő táblát, melyen pontosan ott állna, melyik időintervallumban kell lassabban haladni. Utána meg mindenki nyomhatná hatvannal, hadd lobogjon a haja. De úgy látszik, ehhez már akkora szellemi energiákat kellene mozgósítani a területileg illetékes közlekedésrendészeten, amekkorára a rendszer már képtelen.